fredag 24 augusti 2012

Nu är vi igång!

Nu har Mikko o jag till slut kommit igång med träningen också, efter ett långt sommaruppehåll!
I onsdag hade vi första träffar med fortsättningskursen i rallylydnad! Det känns kul, det var en del moment som kommer bli lite kluriga för Mikko o mig att lära in! Och så måste vi träna med koppel... Mikko har så dåligt fokus med koppel på, han vet ju att jag sitter fast i andra änden ändå så jag blir liksom inte lika viktig då.. Inte bra, eftersom man ska ha koppel i klass ett på tävlingarna :P Och tävlingssugen är jag :)

Vi är också anmälda till två agilitytävlingar nu :)
Först en inofficiell i Karlshamn om tre veckor, sedan en officiell i Emmaboda helgen efter det! Ska bli roligt!
Jag började träna lite slalom förra helgen i trädgården (i Viö). Mikko var supertaggad då så jag fick dåligt samvete över att vi inte tränat på hela sommaren...
Och igår tränade vi på klubben! Jag hade  läst en notis på hemsidan om gemensamma agilityträningar och åkte dit förra veckan. Men det var ingen agilityträning, istället var det nån brukstävling eller nåt (?). Sur som ättika var jag, eftersom jag stressat från jobbet för att hinna och var superhungrig o trött osv. Nästa gång jag gick in på hemsidan såg jag att det stod ju start v 34... Inte så konstigt då, att det inte var träning v 33?
Så vi åkte dit igår som sagt :) Två trevliga kvinnor var där, en av dom med en bunte shelties :)
De hade byggt upp en halv bana som var ganska enkel. Alltid bra för mig o Mikko att träna med lagom störning, och jag blev påmind om att jag inte får lämna Mikko vid tunnlar, jag måste följa honom ända fram till tunnelöppningen! En sån där typisk grej som fungerar bra när vi tränar tunnelingångar ett pass själva, men inte på hel bana med störning :P

Det känns riktigt bra att vara igång nu igen iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar