torsdag 18 juni 2009

Sjätte dagen

Igår var jag en väldigt dålig hundägare.

En dum, dum hundägare. Tålamodet var noll.

Jag var tvungen att säga högt till mig själv: "Han har bara varit här i fem dagar!"

Först då insåg jag hur orimlig jag var, och fick lite mer tålamod.


Förresten insåg jag att jag glömde nämna hans fördelar när jag skrev igår.

Nämligen att han är världens gosigaste valp!

Det föredrar jag framför alla busiga, lekfulla valpar! När jag sitter i gräset o han kryper upp i mitt knä, då slår hjärtat ett extra slag tror jag ;)


Nu har han också börjat ta godis ur handen på mig. Det är bra, vi har börjat träna lite smått på "sitt". Två gånger har han suttit idag ;)

Vår koppelpromenad på 30 m känns också lite bättre när man kan berömma med en godbit :)

Jag har också upptäckt att han är mycket busigare inomhus och hellre busar med mig då. Där finns inga goda dofter på golvet som är intressantare antar jag :P


Imorgon blir det spännande, då ska vi ut på utflykt för första gången sedan han kom!

Det är ju midsommarafton, och först ska vi till moster och äta sill&potatis. Efter det ska vi till nåt lugnt midsommarfirande nånstans, och sedan hem hit och äta.

Men jag ska nog ta egen bil så jag kan köra hem om det blir för mycket för lillkillen.


Blir väldigt tråkiga inlägg men man är väldigt stressad när man har en icke-rumsren-valp!

Jag måste uuut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar