måndag 19 oktober 2009

Bättre sent än aldrig?

Fick aldrig tid att skriva om veckan då jag va bortrest, och ju mer tiden går, desto mer otaggad blir man...
Därför blir det ju ett stressinlägg under lunchen, för att få det ur världen :P

Det gick kort o gott bra på hundpensionatet. Mikko var pigg o glad när jag hämtade honom. De sa att eleverna där tyckt att han var den finaste hunden. Och de undrade om han överhuvudtaget kunde skälla, haha! :D
Dock är lilla prinsen nu förkyld... Snörvlar och nyser, rinner lite lite från nosen. Undrar om han plockade upp det på hundhotellet? Är i övrigt pigg och glad.

För mig gick det också bra, de två första dagarna. Under onsdagen började jag sakna Mikko. Småsaker, som bara att få se hans svajande svans och små söta tassar :P
På torsdagen blev det värre, då längtade jag verkligen efter honom, efter hans sätt att nosa mig i ansiktet och kittla mig med morrhåren och sedan bara fnysa utan att man får en puss :P
Intressant också att alla i klassen hade värsta hundabstinensen, så när vi träffade en ung liten alaskan malamute blev den totalt överhoppad av hela klassen hehe :P

Hämtade Mikko på lördagen - äntligen!
Kände inte alls för att stanna i trista Umeå utan följde med en kompis hem till Jämtland, och fick se första snön! (som dock var på väg bort)




Det var skönt att umgås med en familj där o få byta miljö o slippa tänka på skola och annat!
Mikko var nog dock inte lika nöjd med att få åka bil en väldans massa timmar både lördag och söndag... Spydde på lördagen, *suck* trodde han ahde vuxit infrån det...

Så. Nu kan vi hädanefter övergå till nutid, skönt!

Nu ska Mikko få komma ut en sväng, sedan ska jag åka in till stan och klippa mig hurra hurra! Jag har dessutom anmält mig till jägarexamen idag! Och haft en vettig föreläsning. Och ska nog hinna ta mig till kören o sjunga julsånger!
Underbar måndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar