tisdag 13 oktober 2009

Stackars Mikko

Denna veckan är jag en dålig hundägare.
Igår blev Mikko själv 5 timmar, idag 6 timmar och imorgon lär det nog bli 6 ensamma timmar för honom igen... Givetvis med lunchpromenad ungefär mitt i, men ändå.
Sedan torsdag-fredag hoppas jag han kan följa med ut i skogen, så kanske det kompenseras lite då.
Tyvärr lever ju hundar i nuet o det funkar liksom inte riktigt att säga "Men du får mycket att göre på fredag!" när Mikko idag hade överskottenergi o bet nya hål i dörrmattan när jag var i skolan.

Nå idag var det klickerträning som gällde medans riset kokade, det gäller att vara tidseffektiv!
Ska bara äta upp min mat och Mikko ska få sin, sedan blir dags för kvällspromenad, omväg till Micke för att fortsätta med grupparbetet *puh*

Jag förstår att alla mina läsare dör av spänning för att få höra hur Mikko hade det på hundpensionatet, men det får jag berätta nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar