torsdag 22 juli 2010

Visat oss på agilityplan igen :P

Det blev ett kort litet träningspass med agility idag :)
Vi kom just hem.

Det var som vanligt helt öde på klubben (hade just kommit en regnskur också, kanske berodde på det?).
Men det var lite skönt faktiskt, för Mikko hade sån himla fin fokus på mig idag! :) Och han verkade verkligen tycka det var kul att få jobba lite igen!

Vi började och avslutade passet med slalom. Det gick bra faktiskt :) Måste fortfarande köra med koppel på, och matskål i slutet. Gick ju för fort fram innan så nu vågar jag inte ta bort det på ett tag tror jag :P Men han hade nästa lite driv idag när han gick!
Driv innebär i Mikkos fall att han gick och tittade fram, och inte tog ett steg i taget med nosen i backen :P

Gungbrädan gick också bra, till en början. Han tog kontaktfält fint och gick sakta men säkert över.
Sen blev den lite roligare (man fick ju godis!) och då gick det fortfare. Tyvärr slog ju också gungbrädan i marken hårdare då, och stöten kombinerat med ljuder var tydligen väldigt obehagligt... Det gick att få honom att gå över igen utan problem, men så fort gungbrädan tog i så hoppade han av.
Så jag fick leda honom över (så att han inte kunde hoppa) och hålla emot gungbrädan så det inte blev stöt och ljud. Och så beröm och godis såklart. Tror det gick lite bättre. Kanske ska hoppa över gungbrädan tills Jenny eller nån kan hjälpa oss. Eller iallafall bara öva den när jag håller emot lite.

Tog en tunnel det gick bra som vanligt. Platta testade vi inte.
A-hindret gick fint med kontaktfälten.
Hopphindren gick finfint :) Jag kunde skicka fram så han hoppade självständigt ganska bra :)

Det var vårt lilla träningspass. Jag tror inye ens vi var där i trettio minuter...
Men som sagt, det är inte så kul att vara där själv, och varken Mikko o jag är bra på att hålla koncentrationen särskilt länge :P
Lika bra att träna korta pass så att det förblir kul :)

1 kommentar:

  1. Är nog smart att vänta med gungan tills du har hjälp =) Tävla så klart! Ni är ju snart tävlingsklara! =)

    SvaraRadera