torsdag 10 oktober 2013

Kullös

I tisdags var Mikko hos veterinären för kastrering. Allt gick bra och även kulan som inte kommit ner hittade veterinären i ljumsken.
Det känns bra nu tycker jag, då slipper jag oroa mig för att han ska få testikelcancer (som är lite vanligare hos kryptoider) och prostataproblem.

På tisdagen var han väldigt trött och gnällig. Skulle vara typ på mig, vart jag än var. På natten sov han i sängen med huvudet på min mage, hela natten. Väldigt ovanligt!
Igår tyckte jag han var lite piggare, och på natten sov han i sängen men hoppade sedan ner. Så ikväll får han sova på golvet hela tiden för det är inte bra för stygnen att han hoppar ner själv!

Ett snitt i varje ljumske har han. Får smärtstillande ännu, och bara korta koppelpromenader får vi ta. Blä tråkigt!
Ikväll gick han med svansen högt iaf, så piggare blir han. Nästa fredag ska stygnen tas bort, så då ska väl allt vara bra igen och vi kan promenera som vanligt!
Jag hoppas verkligen att det blir det sista veterinärbesöket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar