måndag 5 maj 2014

Tävling på hemmaplan

I helgen hade vi tävling i klass 1 och klass 2 här  Ronneby.
Jag och Mikko tävlade såklart i agility 1 och hopp 2.
Vi hade inte tränat sen före påsk så jag hade inte så höga förväntningar. Men oj så duktig Mikko var!
Vi började med agility 1 och Mikko gjorde ett superfint lopp. Han hade fint fokus på mig och bra fart! Fint slalom. Men tyvärr sprang han förbi gungbrädan... Så vi fick en vägran. Och eftersom vi ändå hade fel och alltså inte kunde få en pinne höll jag emot gungbrädan lite eftersom han hade tvekat.

Hopp 2 gick också hyfsat, Mikko hade bra fart och ok fokus. Men jag tänkte fel i handlingen vid två tunnar som låg mitt emot varandra. Man skulle springa som mönster av en åtta men Mikko gjorde en nolla... Och det var bara jag som handlade så konstigt på hela tävlingen :P Men jag trodde att han ändå skulle springa bakom ryggen på mig annars för det har han gjort förut... Jaja.

Här är hopploppet, ursäkta den dåliga kameramannen ;)
När jag skriker så är det för att Mikko återigen är på väg in i fel tunnel (blå) men han stannade innan, fast vi var ju redan diskade pga fel väg...


Så två disk i helgen, men jag är ändå nöjd som sagt pga Mikkos fina fokus!
Kommande helg är det tävling i Degeberga som gäller. Och jag såg att det börjar med klass 2 vilket är ovanligt. Mikko brukar ju vara övertaggad första loppet och bättre fokuserad andra loppet. Så nu har vi chans på sista agilitypinnen. Vi borde t.o.m. ta en pinne. Vi måste nästan ta den där sista retliga pinnen, för denna chansen kommer nog inte åter på ett tag! Oj pressen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar