fredag 14 november 2014

Nu händer det grejer!

Ja äntligen får det hända lite i Mikkos lilla hundliv också.

I onsdags blev vi medbjudna (via facebook) på träning med två andra tjejer med varsin sheltie. Och det går ju bara inte att motstå... Det blev ett ganska kort men kul träningspass!

Och så hade jag äntligen tagit mod till mig o skrivit på brukshundsklubben facebook-sida att vi sökte promenadsällskap! Det var många som "gillade" o skrev att de gärna tog promenad nån gång men till slut blev det bara en annan tjej som kunde just igår. Hon har också en sheltie :) En söt liten tik på 1 ½ år. I onsdags hälsade mest vovvarna på varann och brydde sig inte så mycket mera sen - de ville träna agility!! På promenaden igår var det däremot väldigt mycket nosade hela tiden och hopp o skutt o inbjudan till lek (kan också ha berott på att tiken löpte haha). Vi vågade dock inte riktigt släppa dem igår (ganska nära vägar osv). Men det var trevligt. Det känns bra att Mikko får träffa lite andra hundar. Även om jag försöker aktivera honom så gott jag kan så tror jag de behöver lite hundkontakt då och då, precis som människor behöver mänsklig kontakt.

Och imorgon ska jag o Kjell på julmarknad utanför Växjö!
Det innebär att vi behöver hundvakt, och Mikko ska få vara hos min kollega! :)
Men jag är lite nervös, eftersom det är min manliga kollega, och Mikko gillar ju inte alltid män... Fast det är ju hela hans familj och främst hans två små flickor som ska vara hundvakt ;) Och Mikko älskar ju barn. Så det kommer nog gå utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar