torsdag 26 januari 2017

Inlärning av vippbräda



Såhär går Vildes träning på vår lilla mni-gungbräda! Riktigt bra, tycker jag!
Vilde är inte särskilt brydd om att den rör sig. Men han vågar fortfarande inte gå nerför källartrappen, såå han är mer höjdrädd. Något att tänka på och jag måste ta den försiktigt när jag ska lära in balanshindren. Det får vänta till sommaren. Då är han ju också över ett år (han är snart 11 månader).

Tills dess kör vi på med denna lilla bräda. Som ni ser kör jag med två-på-två-av. Jag känner inte att jag är tillräckligt duktig för att träna in running contacts. Dessutom tror jag att jag kan behöva en sekund på balanshindren, för att komma ifatt Vilde och hinna visa honom rätt på fortsättningen. Jag tror inte det är en nackdel i hans fall. Visst är det bra att tjäna sekunder där man kan, men som sagt för vår del har är det nog bättre att vi kan gå felfria en runda relativt snabba, än att vara supersnabba men med massa fel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar