tisdag 29 juni 2010

Tränat lite

Idag har Mikko o jag tränat agility. Jag minns inte ens när det hände senast :P
Och vi var där i hela trettio minuter haha! :P
Jag hade ingen riktig plan så vi testade på allt litegrann, kollade vad han kunde. A-hindret går bra (lite mer kontaktfält kanske?). Däcket kan han nu. Gungan går han över fast jag håller fortfarande emot, så den inte tippar så fort, och han är ju så lätt, den slår ju tillbaka?
Platta tunneln kan han inte...
Slalomet fick vi ju värsta bakslaget med tidigare, när jag ville gå för fort fram...
I Strömsund i helgen satte Kjell upp fyra vägpinnar som ett minislalom åt oss, och då lossnade slalomet igen! :D Härligt.
Så idag gick det också ganska bra, vi tog det bara två eller om det var tre ggr, är rädd att han tröttnar (eller kanske bara är jag som tröttnar?). Det går inte särskilt fort, men nu gick han iaf framåt utan att titta osäkert på mig och vilja att jag ska visa honom vägen.
Bommen kan han ju som tidigare (mer kontaktfält där också) men jag har inte övat den så mkt här i Sveg för den skakar liksom lite så Mikko tycker det är obehagligt att gå över, då är det bättre att strunta i den. Har mest övat kontaktfält på den men inte idag,

Tycker det gick bra den lilla stund vi var där, det är som om det går bättre när vi inte tränat på länge. Som om kunskaperna måste få sjunka in...
Men klart man borde träna mer än vi gör ändå, vi kommer inte riktigt nån vart just nu :P Men det är trist att träna själv... Och ofta dött på klubben. Inte en kotte där ikväll (den lilla stund vi va där iaf).

Jag saknar rallylydnaden! :P Typ enda gången man träffar folk här haha. Vi har ingen träning denna veckan, jag får vänta till måndag. Och då är det sista gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar