måndag 6 juni 2011

Farväl Umeå...

...och på återseende såklart :)

Jag, Mikko och Kjell har just haft en underbar förmiddag vid Arboretum Norr, där vi åt frukostpicknick vid älven med härligt bröd, brieost och parmaskinka osv :)
Sedan fotade vi lite, tog en promenad och tittade på alla trädslagen och sist tog vi kaffe (o jag en mazarin) vid Baggböle herrgård! Solen skiner och de är varmt ute.

Jag har haft fina försommardagar i Umeå, på agilitytävlingar :)
Vi tog ju en pinne som sagt, men dagen efter var Mikko helt kaiko, sprang fram och hälsade på domaren och allt möjligt trams. Kanske var jag lite otaggad... Och så blir man extra otaggad när man redan under uppvärmningen märker att Mikko är i princip okontaktbar :P
I Nordmaling igår ställde vi upp i både hopp o agility. Båda loppen gick sådär. Jag kände mig ganska taggad innan men ändå inte så mycket som jag kände i Skellefte... Och Mikko var lite ofokuserad. Jag tyckte det kändes helt hopplöst men när jag såg filmerna i efterhand såg jag att så ofokuserad var ändå inte min lilla räv... Men det var ju minst 15 fel i båda loppen och sedan slutade det med disk för att jag gav upp på typ sista hindret. I agilityloppet tog vi gungbrädan för första gången (på tävling) men jag höll emot med handen så den inte dunsade i marken så fort (därav disk i det loppet).

Så jag har mes hunnit träffa agilityfolk men det är ju också de som är trevligast här i stan tror jag :)
Sedan har jag inte börjat sjukt tidigt om mornarna som jag först trodde, och också kommit hem i rimlig tid, så lite har jag hunnit umgås med Kjell också :) Vi har ätit goda helgmiddagar, någon gång med svenska jordgubbar o vispgrädde till efterrätt :) Och en kväll orkade jag till o med följa med ut o äta på en hyfsad restaurang!

Nu följer några foton från sista ridturen med Lizzy o Birk för en vecka sedan. Det var en underbar ridtur!











Imorgon är det första dan på nya sommarjobbet, det blir spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar