torsdag 2 juni 2011

Mikkos första pinne!!!

Första dagen på umetävlingarna!
Var väldigt trött och otaggad igår, men idag kändes tävlingsstämningen av!
Mikko och jag tävlade bara ett hopplopp idag, eftersom jag skulle hjälpa till som funktionär resten av dagen. Det har varit kul och mycket lärorikt att se ordentligt på alla ekipage när jag var hinderfixare :)

Men hur gick vårt hopplopp då?
Tror rubriken avslöjar en del ;) VI TOG VÅR FÖRSTA PINNE!!!
Jag vet knappt hur det gick till och inte blev det filmat heller :P
Innan loppet var Mikko helt övertaggad, han kände av att det var hemmaplan och tyckte inte det var så viktigt att hålla koll på matte utan roligare att skälla på allt runtikring. Jag var rent av lite nervös att han skulle springa av planen... På uppvärmningen märkte jag att jag var tvungen att ryta till åt honom, och att jag kunde göra det utan att han blev låg.
Banan passade oss tror jag. Var den ställen där man var tvungen att fånga upp hunden ganska ordentligt och då passar det bra med framförbyten för oss. Jag fick vara lite skarp på rösten mot Mikko, litegrann ha en nagel i ögat på honom och en kompis sa att det nog behövdes och avr det jag gjorde bra och annorlunda mot andra lopp :) Nu är ju Mikko lite mer rutinerad så jag vågar säga ifrån, för jag vet att han kommer våga hoppa nästa hinder ändå :P Särskilt när han är supertaggad. Sedan är det ju inte så att jag skäller på honom men jag lät kanske lite skarp när jag sa "Mikko!" för att han skulle se vart jag var väg. Sedan fick jag höra att det hörts över hela klubben att det gått bra för oss för då berömmer jag med gullegullpiprösten :P

Summasummarum, vi kom på fjärde plats och fick vår första pinne! :D
Nu är nästa mål att plocka rosett o hamna på prispallen ;)
Vi var 8 sekunder efter vinnaren, och 2 sekunder efter tredjepristagaren.







Och så ett filmklipp för nån Filip Hammar kör Carins bordercollie Khi!

Lär väl komma på teve om ett halvår eller så också :P




2 kommentarer:

  1. Så härligt!
    Stort grattis till er båda.
    Hoppas den var lika god som välförtjänt Mikko!!
    Vi ses snart.
    Mamma

    SvaraRadera