torsdag 7 juli 2011

Göinge-Broby 20110706

Så var det alltså tävlingsdags igår igen. Denna gången var jag mycket mer taggad, nu skulle vi banne mig nolla ett lopp!
Det var en liten mysig klubb, och bara klass ett som tävlade :) Dessutom bara klass small o medium, large ska tävla idag. Det var ju bara en kvällstävling och jag tyckte att det gjorde att det blev väldigt mysig stämning :) De körde på dubbla banor så det blev inte så mycket dryg väntan, det gillar jag! Vi var 30 startande i mediumklassen, men det var 50 i small-klassen så vi fick ändå vänta in, så man hann ta en korv o dricka o sådär ;) Det var en fin sommarkväll, dagen hade varit varm men kvällen var ljum ;)

Hopp A: Noll hinderfel! Hurra hurra! Men dock 6 sek tidsfel. Jag fattar inte hur vi kan gå så sakta, det känns inte sååå sakta. Det var först när jag såg en annan hund som jag tyckte sett jättelångsam ut, som fick bättre placering än oss, som jag insåg hur långsamma vi är... Blev en nionde plats. Jag vara nöjd med nollan iaf (som jag tänker kalla det trots tidsfel), vi gjorde inga större misstag och Mikko var taggad och fokuserad (för att matte var det kanske?). Han gick nästan ur slalom men jag fick honom på rätt spår. Banan var ganska enkel.

Agility: Inte en särskilt svår bana. Mikko hade så fin fart på bommen! :) Han följde fint och vi gjorde ett bra lopp, men plötsligt bestämde han sig för att inte gå igenom platta tunneln, så det blev tre vägringar och disk där... Vet inte var det kom ifrån? Vi har inte tränat den på ett tag men på tävlingarna i helgen tog han den varje gång. Jag tror att någon hade kissat på den men det var ju på utsidan, och nu vände Mikko efter halva vägen... Så vi sprang av planen.

Hopp B: En lite trixigare bana än de tidigare (som var enkla). Efter att ha insett att vi aldrig har någon chans om vi inte springer på lite tänkte jag att nu är det bara att tuta o köra helt enkelt. Det får bära eller brista. Mikko var superduktig! Jag trodde han skulle vara trött vid det här laget, klockan var 21 och vi hade åkt bil ganska långt osv. Men han var så fokuserad! Han gjorde nog allt för att få sin middag till slut ;)
När matte vågar springa på så vågar Mikko springa på! Mycket bättre fart i slalomet också! Tyvärr hamnar han rakt på ett hinderstöd när jag låg ganska långt framför honom, och då sprang han runt det på den lätta sidan, så det blev en vägran där. Men vi tog om och klarade det :) Men det blev ju ganska mycket tidsfel pga av den incidenten också. Tolfte plats.

Tyvärr kan jag inte lägga upp någon film på våra fina lopp eftersom nätet här ute i skogen är alldeles för slött...

Vi var hemma kl tolv inatt, ordentligt trötta! Kände mig lite stel när jag vaknade imorse också faktiskt. Tur att man jobbar eftermiddag idag!
Men det var en riktigt trevlig tävling iaf! Nu är jag sugen på att tävla mera! Men vi är inte ens anmäld till någon tävling alls just nu... Jag är sugen på att träna lite mer också så det ska vi ta tag i!

Mikkos uppfödare kom dit också! Tävlingen var ju utanför Kristianstad, och Mikko är ju från de trakterna så jag skickade ett sms till henne om att vi skulle tävla i närheten. Så hon kom faktiskt och tittade, det var kul :) Tyvärr såg hon bara agilityloppet vilket var vårt sämsta lopp :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar