måndag 4 juli 2011

Karlskrona 110702-03

Trevliga tävlingar :) Inte lika tidseffektiva som Umeå men förutom att det kändes som ganska långa dagar kan jag absolut inte klaga på något :)
På lördagen var det extremt varmt! Mulet och lite svalare på söndagen. I övrigt var nog helgens tema (för Mikkos del): titta på alla andra familjemedlemmar och fundera på att springa till dom istället för att hoppa med matte.

Hopp A: Mikko strulade i slalom och och sprang förbi ett hinder och det gick helt enkelt inte att få över honom trots att jag backade bak, så vi diskade oss när vi tog nästa hinder. Det var varmt och Mikko var inte riktigt på hugget så som han brukar vara på första loppet.

Agility A: Jag tror att det hade hunnit bli liiiite svalare, Mikko var iallafall piggare och mer fokuserad! Han hade ganska fint fart. Strul i slalomet var det, och sedan hittade Mikko pappa o Kjell o tittade bara på dom o glömde bort matte... När han äntligen såg mig igen glömde jag banan och sprang nästan mot bommen, men Mikko som såg A-hindret (vilket han älskar) sprang rätt, men det resulterade tyvärr i att jag råkade springa över stackaren... Men han sprang i full fart ändå och rusade upp på gungan! Den skulle slå i marken med en väldans duns och jag var orolig att Mikko skulle bli avskräckt då så jag diskade oss genom att ta emot gungbrädan lite.

Hopp B: Mikko tittade på resten av familjen i starten men fick till slut fokus på mig. Missade slalomingången dock två gånger. I övrigt ett bra lopp fast jag önskade att han gick lite fortare... Jag hade hört innan vissa ekipage som gick felfria superfort så jag visste att vi inte hade en chans, men lite fortare hade ändå varit trevligt... Han får upp lite mer fart när jag själv sätter fart och ligger före men ibland måste ju faktiskt hunden vara före handlern...

Agility B: Återigen spanade han efter familjen i starten men denna gången hade de flyttat på sig så han såg dom inte :P Vi gjorde ett fint lopp (han tog slalomet direkt!) men jag fångade upp honom lite innan gungbrädan och denna gången insåg han vilket hinder han faktiskt var på... Så jag fick locka för att få över honom men han gick helt själv! :D Sedan vände jag upp lite tidigt mot honom vid ett hinder så han sprang förbi, så där blev det en vägran. Det var dock det enda felet han fick, domaren var snäll mot oss för han hade kunnat få en eller t.o.m. två vägran till... Men då sprang han ju inte förbi hindren, tvekade bara lite :) Sedan ville han knappt gå över bommen, han var rädd att den skulle vippa över den också :P Och så stannade han vid kontaktfältet också och sprang inte framåt när jag sa "fram".
Men enda felet var en vägran! :D :D :D Ja plus massa tidsfel förstås för vi gjorde århundradets långsammaste lopp :P Men faktum kvarstår att vi lyckats nå ännu ett mål, att ta oss igenom ett agilitylopp utan disk :D
Återstår att se hur han känner för gungan nu bara... Vi ska åka ändå till Kristianstad (15 mil ungefär) på tävling på onsdag! Inte så långt om det varit dagtid men det visade sig att denna tävling var på kvällen... Blir nog sent i säng då :P Men det ska bli väldigt kul, för det är bara klass o man kör 2 hopplopp o 1 agilitylopp! Bara small o medium dessutom (large kör dan efter) så det kanske inte blir så jättesent ändå. Är sugen på revansh nu!

Ska ta mig ut o träna slalom o kontaktfält nu (eller snarare att springa fram efter kontaktfältet :P). Men hur får man upp snabbheten?? På raksträcka är det inga problem... Tips mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar