fredag 1 juli 2011

Uppdatering inför tävling

Som sagt, man sitter inte så mycket vid datorn på sommaren :P
Men en kort uppdatering måste göras, eftersom det är två dagars tävling för mig o Mikko i helgen! Här i Karlskrona. Ska bli riktigt kul att få representera min fina klubb här nere i söder ;) Tur att ingen annan ser om vi gör klubben stolt eller om folk kommer tror att Umeå har en värdelös klubb när varken folk eller hundar kan lära sig nåt? ;P
Ska bli intressant att se hur tävlingarna flyter på iaf. Ungefär lika många startade i varje klass som på umetävlingarna, kanske något fler small hundar och färre large? Det kommet köras på dubbla banor iaf, och klass ett startar sist...

Mikko o jag har knappt tränat någonting :P Vi har varit ute på klubben två gånger sedan han sträckte tassen, och tränat en gång här hemma (förutom lite extra slalomträning nån gång). Jag borde verkligen ha tränat gungan mer, tror jag ska skriva ett löfte här på bloggen att varje gång Mikko följer med mig till jobbet ska vi träna gungan på vägen hem (vi kör ju förbi klubben då)!
Har inte tränat slalom så mycket heller trots att vi har ett hemma. Annars har vi tränat kombinationer med lite jackos och svåra tunnelingångar och som vanligt går det bra på träning, men det är ju en helt annan sak på tävling...

Oj nu måste jag göra mig redo för jobbet! Direkt efter ska jag hämta Kjell som ska vara här i helgen :) Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar