måndag 28 maj 2012

Dagarna som gått

Hej och välkommna till ännu ett inlägg som inte går att vänstercentrera!

Som jag trodde sa det "poff" och nu är det grönt och skönt överallt här :) Har varit varmt o skönt i helgen men nu är det lite svalare igen.

I torsdags var vi på agilityträning och fick äntligen köra bana igen!
Först tyckte jag banan såg jättesvår ut, men när vi väl körde den så gick det ganska bra :) Vi klarade de svårigheter jag trodde vi skulle få svårt för, men åkte självklart dit på något förvånande (vilket ofta beror på slarv från mig). Men sista gången klarade vi den felfritt :) Och Mikko gjorde slalom superfint! Han störtdök även från gungan och jag trodde aldrig han skulle våga gå över den igen, men det gjorde han! Om än väääldigt försiktigt ;)

Sedan väntade två  lugna dagar för Mikko då jag gick på stan med en vän på fredagen och shoppade med Kjell på lördagen. Men på söndagen åkte vi tre på picknick till Baggböle herrgård och Arboretum norr! Det var väldigt mysigt. På kvällen tränade jag agility med Ida, Mitra o Nessie. Banan från torsdagen var kvar så vi körde den liten igen :) Mikko lärde ju sig hinderföljden ganska fort men det gjorde inget - då kunde jag fokusera på min handling och märka skillnader när jag gjorde på olika sätt!
Sedan tränade vi lite platta tunneln och framåtgående också, och Mikko var så duktig så :)

Idag fick Mikko åka buss för första gången på mycket länge! Vi mötte Jenny och Multi, och Helena, en stund på stan, tog en kaffe o sådär.

Här kommer lite bilder från picknicken i söndags.
Jag försökte ta en bild på en flygande humla. Det blev nog flera hundra humlebilder :P Men två blev ju ganska hyfsade iaf, särskilt när jag beskar dem!






1 kommentar: