onsdag 23 maj 2012

I Norrland

Då var man tillbaka i norr igen då :) Har redan lite hemlängtan... Och det har faktiskt inte att göra med att det är 15 grader här och 25 i söder (eller att denna hemsida på min dator väääägrar byta från mittcentrerad text!!). Men jag längtar tillbaka till snoken vid dammen och salamandrarna i dammen, till alla blommor och alla småfåglar och starar och hackspettar som i full fart flög till holkarna med näbbarna fulla med mat. Och jag saknar att spana och lyssna efter uggleungarna på kvällen, fast de har nog lämna boet sedan länge nu men då kan man ju spana efter ekoxar och fladdermöss istället... Jag trivs inte i lägenhet!

Våren ligger lite mer efter här än jag trodde... Några pyttesmå smutsiga snödrivor finns (knappt) kvar i skuggan, björkknopparna har precis brustit och några modiga tussilago är de enda vilda blommor jag sett hitills :) Men nu börjar ju värmen komma hit så snart exploderar det nog av grönska :)

Annars håller jag mest på att flyttpacka och baka piroger att ha som fältlunch i sommar...
Just det, jag har nog inte berättat om jobben här!
Det är ju bestämt nu att det blir sommarjobb här i västerbotten juni och juli! Ska bli kul/inressant att naturvärdesinventera, och härligt att vara med Mikko i skogen hela dagarna :)
Sedan blir det tillbaka till Ronneby i augusti! Har fått jobb på Skogsstyrelsen i Blekinge :D (ett år till att börja med). Det känns superkul! Jag har ju praktiserat där 3 veckor för typ 6 år sen så det känns lite som att cirkeln sluts ;) De verkar fortfarande vara ett härligt gäng :) Tror jag kommer trivas jättebra! Enda nackdelen är att det blir heltidsinnejobb, och man får inte ha hund på kontoret... Så Mikko står i kö på hunddagis nu, får hoppas det löser sig...

Här kommer lite fina bilder :)










Och så från idag:



1 kommentar: