söndag 21 oktober 2012

Oktober...

...och inte en snöflinga så långt ögat når ;)
Fast jag hade faktiskt inte haft något emot lite kallare väder. Tjäle i backen så man slipper all lera... Vantar och mössa hör ju ändå den här tiden till :)

Det känns inte som att det händer så mycket i mitt o Mikkos liv just nu... Här kommer liten bilder från dagens höstiga promenad!




Och här är två filmklipp från lite rallylydnadsträning!
Vi var på inomhusträning i torsdags, i en fin liten lokal. Min kursledare för rallylydnaden (den kursen som slutade förra veckan) hyr ett litet klassrum i en gammal skola. Finns speglar och så, det är superbra :) Men väldigt litet. En liten, liten bana byggde vi upp där, den var nog svår att gå om man hade ens tor hund, det blev ganska tajt... Och tyvärr är det alldeles för litet för agility ;P (och för hårt golv...)
Men tydligen ska de ha ridhusträning här i söder också! :D

Hursomhelst var det en som blev filmad under träningen i torsdags, och jag insåg att jag nog borde se till att bli filmad själv också. Vi fick oss nämligen en tankeställare allihop av en "riktig" lydnadsmänniska som tyckte vi belönade helt fel (prasslade i påsen -> hunden sätter sig snett (och tittar mo fickan -> hunden får belöning...). Så  jag ville gärna se när/var jag belönar och sådär. Så det blev lite spontan filmning idag, men det var lite trångt och jag gjorde bara några korta övningar och blev ju ganska medveten så det dök inte upp några större misstag, det ser ut ungefär som jag trodde :P




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar