lördag 13 oktober 2012

Uppdatering

Jag tänkte börja säga med att be om ursäkt över att jag bloggar så sällan, men jag blir bara irriterad!
Försöker lägga över lite fina bilder men det funkar ju inte! Det kan vara mitt mobila bredband, men jag har ju förminskat bilder rejält så att de inte skulle va så tunga!
Så anledningen till att det blir så sällan är ju för att jag bara blir irriterad hela tiden! Det går inte alls lätt! Jag vill bara kunna skriva ett inlägg o lägga till några bilder, ska det var så svårt??
Dumma blogger/google... Men jag vill inte riktigt byta bloggportal heller, har ju alla gamla inlägg gär o bilder från när Mikko var valp och så..? Fast å andra sidan, hur ofta tittar man på det egentligen...?

Jaja, ursäkta den negativa starten på detta inlägg!

Idag är det riktigt ruskväder ute, men efter en blöt morgonpromenad har jag nu ätit mysfrukost, och druckit kaffe och ätit bulle som jag fått av Mikkos dagmatte :)

Var annars har hänt sedan dess?
Vardagarna tuffar på. Mikko trivs hos dagmatte och Sally, lekkompisen där :)
De två dagar i veckna han är hemma så gömmer jag ofta lite godis medan min mat värms i micron, så han får göra ett litet sök medan jag äter. Sedan går vi ut en liten sväng :) Jag hinner oftast hem o tillbaka på precis en timme, det känns bra.

Förra veckan tränade vi agility själva i ösregn. Och Mikko gjorde ett superbra pass!
Vi tränade lite framåtsändande, och jag hade ett slalom på slutet. Och han tog det själv, superfint! Sprang inte bara förbi som jag trodde! Det var visserligen en lätt, helt rak ingång, men ändå! Jag avr supernöjd. Sedan tränade vi lite staket också men det gick inte så bra som det brukar, men det var ju bra för då fick vi något att träna på!

I torsdags tränade vi igen. Då var vädret superfint - blå himmel och kallt! Jag vet inte hur det är norrut men nu i veckan var första morgonen jag skrapade bilen...
Ändå var jag inte så träningstaggad i torsdags så vi tränade inte så länge. Blev lite svårare slalomingångar och staket igen. Gick ganska bra.

I onsdags var sista träningen med rallylydnadskursen också.
Vi körde en liten låtsastävling. Mikko är som vanligt superduktig på uppvärmningen men väldigt "tittig" så fort vi kom ut på plan... Så det blev inte så många poäng :P

Så nu har ni fått en liten uppdatering iallafall!
Ska se om jag lyckas med bilderna nån annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar