fredag 11 januari 2013

Veterinärbesök

Jahopp då har Mikko o jag (o Kjell) varit hos veterinären igen.
Örat denna gång. Redan innan jul verkade han vara lite smått irriterad i örat, han skakade på huvudet ibland. Men jag såg ingenting, örat såg rent och fint ut. Det luktade ingenting heller.
Han var bara lite irriterad så ja tänkte att det går nog över av sig självt. Men över julen kändes det som att det blev värre och när vi var i Jämtland tänkte jag ringa veterinären men då hade de semsterstängt. Så då fick det va, och över nyår verkade örat ha blivit bra igen. Jag köpte en öronrengöring (vaxlösande osv) på apoteket för säkerhets skull. Så det var bra i några dagar men i början på veckan blev han mer irriterad igen, skakade på huvudet litegrann och kliade sig och gnällde till någon gång.

Så idag hade vi tid hos veterinären. Vi åkte till Blekinge smådjursklinik i Nättraby. Veterinären såg att det var något i örat men måste ge honom lugnade för att kunna titta ordentligt när det var så djupt. Så fick hon bort något (typ vax?) och såg ett litet sår i innerörat, tydligen har han en öroninflammation i innerörat. Hon sa att det är vanligt på människor men ovanligt på hundar, de brukar oftast få inflammation i ytterörat (och då blir det smutsigt och luktar äckligt). Så nu är det penicillin som gäller!
Och ingen agilityträning på två veckor :( Särskilt inte eftersom det gäller inflammation i örat som kan sätta sig på balansen litegrann. Vi som skulle ha vår första ridhusträning på söndag, jag var så taggad! Jag var hemma o var förkyld igår men mår bättre idag så jag tänkte att jag nog skulle orka gå! Men men.

Det var bra mottagande och service i Nättraby iallafall. De ryckte en inåtväxande ögonfrans som jag lagt märke till, och passade på att klippa hans klor också när han var "lugnad" :) Jag är ju lite feg på att klippa kort, så det var bra att de klipptes ordentligt nu. Besöket kostade ju en del, men det är inget att bry sig om när man går till djurdoktorn!

1 kommentar:

  1. Men lilla Mikko hoppas har blir bra snabbt igen :) Du får komma hit och träna lite agility med mig då ;P

    SvaraRadera