söndag 18 januari 2015

Ingen agility...

Nej, här är vi friska och skadefria!
Istället finns det här noll tillgång till agility just nu!
Det skulle ju bli inomhusträning efter nyår var det sagt, men det blev visst inget av det. Då blev jag faktiskt riktigt besviken... Och lite förvånad. Jönköping är ju ungefär lika stort som Umeå och det är många agility-aktiva på klubben! Så det borde finnas ett ganska stort nätverk tycker jag, med kontakter på ridskolor osv... Men jag vet ju inte riktigt anledning till att det inte blev nåt heller...

Jag hade också funderingar på att anmäla mig till en handlingskurs nästa helg. Tyvärr var det samma helg som jag o Kjell bestämt att vi ska gå på hockey. Det är ju också något jag vill passa på att göra lite mer nu när jag bor i Jönköping, och vi missade ju förra gången Modo (som Kjell håller på) var ner hit.
Det gjorde ju att jag inte kan delta hela lördagen på kursen. Och det kostade 1900 spänn! Nästan 1000 kr om dagen! Så det gjorde att jag tvekade länge, jag mejlade faktiskt och frågade om jag kunde få reducerat pris i den mån det fanns en plats över (då skulle ju faktiskt övriga kursdeltagare få mer egen tid med kursledaren på eftermiddagen och därmed mer valuta för sina pengar?) men det gick ju inte.
Till slut bestämde jag mig för att anmäla mig ändå. Och dagen efter fick jag iallafall beskedet att kursen ställdes in pga för få anmälda.
Ok, jag tvekade ju själv att anmäla mig pga kostnaden, men jag tycker ändå det är konstigt att det inte gick att få ihop 8-10 pers i hela Jönköpings län?? Kursen var nämligen inte just här i stan.
I Umeå var man ju tvungen att anmäla sig samma sekund som man såg inbjudan, annars var ju kursen redan full :P

Så ingen agility på länge nu... Höll ju igång länge i december förstås men känns ändå lite konstigt (och tråkigt) med såhär långt uppehåll.
Fast jag måste ju erkänna, att noll tillgång till agility är en överdrift. Hinder finns ju i boden på klubben, och här är ju ständigt plusgrader och ingen tjäle i marken, så det går ju faktiskt att åka dit o träna. Men det är svårt att släpa fram vippbrädan själv... Och jag är lite lat också :P Jag hade ju också sett fram emot att träna riktigt banor ihop med andra, med störning. Det är ju det vi behöver träna på (och det är roligast)! Fast det är klart, nu när jag tänker efter skulle jag kunna åka ut och bara plocka fram ett par hopphinder, mest för att han inte ska tappa muskulaturen nu när det annars bara blir tråk-koppel-promenader...
Bara det kan bli en dag utan att regna nästa helg så ska jag nog åka ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar