tisdag 20 januari 2015

Spruckna trampdynor



Jag tyckte jag var hyfsat duktig förra veckan, sprayade tassar med tassbalsam som skydd mot saltet ofta innan vi gick ut, och kom också flera gånger ihåg att smörja in med den fetare tassalvan vid läggdags på kvällen. Men i slutet av förra veckan tittade jag lite noggrannare på hans tassar och såg att trampdynorna hade mycket sprickor...

Så nu har jag en liten burk med vatten innanför dörren. Där får Mikko skölja tassarna när vi kommer in, och sedan sprayas de snabbt med balsamet. Och varje kväll efter sista kvällskissen smörjer jag in tassarna med den feta salvan. Så nu verkar tassarna vara på bättringsvägen iallafall.
Det verkar vara bättre att spraya tassarna när vi kommer in istället för när vi går ut... Jag antar att det där balsamet sköljs bort i första vattenpölen han går i (och det finns en del sådana här)...

Annars tycker jag inte de verkar salta så mycket på gångvägarna här... Fast på vägarna gör de det förstås. I Ronneby saltade de ju överallt som tokar... Men tyvärr tror jag de saltar på gården här (för att inte pensionärerna som bor här ska ramla o bryta lårbenshalsen antar jag). Det är ju lite synd för då går det ju inte att undvika saltet heller, utan det första och sista som händer varje promenad är att han går i saltet... Minst 4 gånger om dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar