torsdag 24 september 2015

På jobbet

Igår och idag fick Mikko följa med på jobbet! Det var kurs tillsammans med Skogsstyrelsen.
Jag körde egen bil så att jag kunde ta med honom. Det känns så bra när Mikko kan vara med!
Inte bara just för att slippa lämna honom, utan just för att det är såhär ett hundliv ska vara tycker jag! Att få vara med där det händer, nosa och hålla koll! Med inslag av träning och utmaningar förstås.
Igår tränade vi rallylydnad efter jobbet. Det var sista träningen. Men vi tog det väldigt lugnt eftersom både Mikko o jag var ganska slut i huvudet efter en dag i skogen :)
Men träningen gick hyfsat bra ändå. Men ju mer han inser vad rallylydnad gäller, desto mer taggad och ofokuserad blir han, när vi kommer till klubben. När jag väl tränar är han dock duktig och fokuserad, men gör mer och mer sneda sitt! Suck, varför? Min teori är att han är fokuserad o vill göra rätt, och då ha full koll på mig o för att ha det måste han sitta lite snett så att han ser mitt ansikte...
Han är ju så svår att shapa också, det är som att han inte förstår vilken skillnad han gör när han får godis/beröm o inte får det... Nåja, bara att träna på!

Mikko ligger o sover så gott nu, skönt! I helgen kändes det som att det inte hjälpte hur mycket vi promenerade eller tränade trick o agility han var hur pigg som helst. Men idag har jag äntligen lyckats trötta ut honom ;)
Här kommer lite bilder från igår och idag!






1 kommentar: