torsdag 3 september 2015

Vardagsrutiner

Nu tror jag vi börjar få lite vardagsrutiner här i Östersund.
Jag har kommit igång med träningen men framför allt med matlagningen. Och vädret har blivit lite höstigare och kallare och när det inte är lika skönt ute tappar jag ganska snabbt lusten för att åka iväg på utflykter efter jobbet... Så det blir vardagspromenader kring stan.

I helgen hade jag o (min enda) kompis tänkt åka till Härjedalen och leta kantareller. Men väderprognosen såg dyster ut och min kompis var rättså förskyld. Alltså var det inte riktigt optimalt för en dags vandring o tältning så vi ställde in det. Istället gick jag lite på stan och shoppade lite som jag behöver, och fixade det sista till lägenheten. Nytt tyg på köksstolarna till exempel. Och så bjöd jag min vän på middag istället. jag var ju skyldig sen sist :)
Det var bra att få en gäst också, för då blev det sista i lägenheten äntligen undanplockat! Men jag har ju fortfarande flyttkartonger som sängbord och soffbord, dels för att jag inte har något annat o dels för att jag inte har nånstans att stoppa det som är i kartongerna... Vi väntar fortfarande på möblerna, det är ännu några veckor kvar! Kjell kommer iallafall upp o hälsar på i helgen. Pga lägenhetsförsäljningen (visningar mm) så fick han ställa in sin älgjakt senare...

Det blev lite agilityträning i söndags också. Och i tisdags. Jag går på cirkelträning på jobbet och kände inte riktigt för att ta en långpromenad den kvällen, utan byggde upp en kombination/halv bana med delat slalom (4 pinnar o 6 pinnar) och hoppteknikskombination osv för att köra slut på honom :)

Och vilken träningsvärk jag hade sedan efter min träning! Tror dock inte Mikko fick nån träningsvärk av hopptekniken...
Och idag var det dags för veckans cirkelpass nr 2. Träningsvärken hade lättat lite så jag tänkte att jag skulle klara av det, men oj oj det var en nära-döden-upplevelse! Jag är så fruktansvärt otränad nu...!
Det känns visserligen bättre nu när kroppen fått vila en stund men Mikko fick nöja sig med 30 minuters promenad ikväll. Istället busade vi o kastade lite boll :) Han sussar sött nu ser jag, så han är nog ganska nöjd ändå :)
Men vi får se hur jag känner mig imorgon när jag stelnat till, om jag ens tar mig upp ur sängen...



Jag trivs iallafall bra här i Östersund. Jag är ju lite småförälskad i Jämtland.
Det är inga storslagna vyer från centrum, men jag gillar kullarna. Flera gånger om dagen blickar jag ut mot Annersia på andra sidan (alltså annersia) Storsjön, med sina kullar och små åkrar. Fint!
Blev lite pluttigt på mobilbild men men...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar