fredag 28 oktober 2016

En lugn fredagkväll

Ja glest med inlägg blir det... Stackars hundarna får inte så mycket aktivering. Jag glömmer så lätt bort den lilla vardags-aktivering som godisletande och sånt... Måste bli bättre på det. Ikväll fick de middag i varsin toarulle iallafall.
Och egentligen ska jag nog inte vara så hård mot mig själv heller. Förra helgen hade jag dåligt samvete för det kändes som det var evigheter sedan hundarna fått använda huvudet, men bara helgen innan hade vi ju faktiskt varit på rallylydnadstävling!
Mikko tävlade två banor, och Vilde fick däremellan träna lite för att tagga Mikko som tittade på :) Och så var det ju miljöträning som vanligt också förstås.
Första banan med Mikko gick dåligt. Han var lite för taggad o ivrig och hamnade så långt före mig i fotgåendet och även då sättandet osv. Så jag tog om något sättande faktiskt och det ska man ju inte göra... Retfulla 69 poäng fick vi (70 p är kvalificerat resultat).

Andra rundan gick betydligt bättre, med 96 poäng! Kul! En femte plats räckte det till, av ca 20 startande.


Men som sagt annars händer inte mycket. Slalomet hade jag plockat ner också för att Kjell skulle fixa till "slalombågarna" men nu är det uppe igen! Vilde har fått köra någon gång. det gick sådär. Han verkar ha glömt ganska fort vad han kunde för någon vecka sen! Men vi får väl träna lite i helgen.
Jag funderar på att åka ut till nåt naturreservat också, kanske finns det något nytt att upptäcka i närheten där vi bor :) Då kan hundarna busa i en ny skog, medan jag fikar med kaffetermos!

Trevlig helg allihop!

Den där känslan när man ätit upp sitt fredagsgodis men den andra har kvar...

1 kommentar:

  1. Kul med gott omdöme i tävlingen.
    Han är allt lite snabbare i mat väg Vilde.

    SvaraRadera