fredag 18 november 2016

Matte o mamma i en vecka

Nu har jag varit både mamma och matte i snart 9 dygn.
Hittills lever alla.

Jag hade nog naivt trott att få en bebis skulle vara lite som när man skaffar valp, fast värre. Sömnlös pga amning istället för nattkissrundor. Men jag hade inte riktigt räknat med den känslomässiga spänningen, alla hormoner osv...

Denna veckan har jag tagit mig ut på 4 små hundpromenader iallafall, varav 2 stycken ensam med hundar o barnvagn!

Ibland sover ju lillen också, o då tränar jag ofta nåt lite trick eller så med hundarna. Men det försvårar lite när man har två, det är ganska svårt att träna t.ex. fotgående i köket osv med två hundar som älskar uppmärksamhet o godis!
Så jag får klura lite på fler lämpliga aktiviteter man kan göra med två hundar samtidigt... Jag vill helst att det ska vara något vi gör tillsammans, alltså inte bara godisletande eller liknande.

Kjell är hemma ytterligare några dagar även nästa vecka. Det känns nervöst hur jag ska kunna ta bra hand om hundarna på dagarna sedan. Det är ju vinter o vädret ganska lurigt, jag tycker det är svårt att veta hur man ska klä lillen i vagnen...
Tur att vi bor i hus med en stor gård där hundarna kan springa o busa! Men det är lite svårt att ha dem ute själva längre stunder också, det finns väldigt mycket vilt av olika slag här i krokarna, och man vill ju inte riskera att de sticker iväg efter något...

Nåväl, jag får återkomma med en rapport om hur det gått för oss i nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar