måndag 6 mars 2017

Vilde ett år!

Idag fyller vilde Vilde ett år!

Han är fortfarande lika busig som när han var liten, men också med en rejäl arbetslust :)
Större har han absolut blivit! En riktigt stor kille, men jag har inte mätt eller vägt honom på ett tag nu. Men mankhöjden är ca 43-45 cm så han blir large i agilityn. Vikten är nog några kilon strax över 10 kg.

Albins present till hundbrorsan Vilde är att sova kvar väldigt länge i vagnen efter promenaden!
Så vi har hunnit träna några hopp över hinder. Vilde kan ju typ jakkos redan! Jag hann också skotta fram slalom-allén (som jag aldrig plockade bort innan första snön kom). Där sprang han hur lätt som helst 3 ggr (men den är ju ganska bred än, han behöver fortfarande inte zickzacka).

Sedan har han fått träna lite med selen också!
Jag kan ju lugna alla med att redan efter första träningen vågade Vilde ligga o sova bredvid det läskiga vedträet. Efter det har jag ju satt på Vilde selen nån gång o gett godis, och skramlat runt med vedträet samtidigt ibland. Förra veckan provade jag att knyta fast vedträet men då blev det för läskigt tyckte Vilde. Idag har han ju dock blivit stor kille och det gick fint att gå några steg o dra det!
Kanske det hjälpte med falukorv och konkurrens från Mikko också ;)


Sedan tyckte jag så synd om stackars Mikko så han fick stå lite på bosu-bollen också :)

Vädret idag är alldeles underbart, så jag tror nog Vilde är nöjd med sin födelsedag trots avsaknaden av tårta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar