fredag 28 april 2017

Efter sjukdom kommer träningstävling

För en vecka sedan började jag känna mig tussig, och lördag-tisdag var jag sjuk. Jag tror aldrig jag varit sjuk så länge! Maginfluensa går ju över fort, vid halfluss brukar jag få penicillin så jag snart känner sig piggare, osv. Så det kändes lite tröstlös o deppigt ett tag när det aldrig kom nån förbättrning, även om jag inte var jättesjuk ändå. Lite feber, illamående, trött o orkeslös.
Tur att jag är sjuk så sällan!

Hundarna skötte sig oerhört bra! Vilde som annars under vintern ständigt hittat på bus, hämta saker att tugga på osv. Nu låg han bara lugnt och sov. Han börjar kanske bli vuxen?
I måndags lekte de så fint med varandra, det är nog bara typ andra gången det händer så jag var ju tvungen att filma! Jag tyckte alla tre filmsnuttarna var så söta så jag lägger upp allihop :)







Sötnosarna tuggar tillsammans <3 p="">
Igår (torsdag) var första dagen jag kände mig helt o fullt frisk. Och tur var ju det, för då var det träningstävling på klubben!
Det var som en riktig tävling. Banvandring, man fick bara köra en gång, med tidtagning, domare osv. Både hopp och agility. Mikko skötte sig bra i bägge loppen, jag höll emot vippbrädan lite bara så vi diskade oss... Sen var jag lite förvirrad bägge gångerna över vart jag skulle på banan, trots att de egentligen inte var så krångliga...! Dumma matte. Vi fick ett tredje pris iaf; Dentastix! Jag har fått sämre priser på riktiga tävlingar ;)
Vilde fick följa med. Funderade på hur jag skulle göra, men eftersom han inte har problem med att åka bil tänkte jag det var bättre om han fick komma o miljöträna lite än att bara sitta hemma. Han fick prova att hoppa framhoppningshindren litegrann och det gick ju bra. Men han är väldigt om sig o kring sig, springer stora lovar o luktar osv.
Jag hade tänkt låta honom göra det igen innan vi plockade ihop, men då var han så uppe i stress o pep o drog i kopplet så då lät jag bli. Det känns viktigare att han får lära sig att koppla av och att det inte alltid händer så mycket roligt, än att han får skutta över hindren. Det där hinner vi med sen ändå. Och när man väl är i full gång med att träna, så är det så svårt - ja nästan omöjligt - att bara åka ut o miljöträna utan att agilityträna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar