onsdag 5 april 2017

Agilityträningar

Idag har jag, Albin, Mikko o Vilde tränat agility i Granithallen med Marie och hennes två vovvar! det var kul. Det gick ganska bra. Albin tyckte det var superkul att titta på när Maries o hennes vovvar sprang runt banan. Och han kunde sitta bra hos Marie när jag o Mikko körde. Sedan fick han lite mat, o efter det började han tröttna. Jag hann köra lite med Vilde men sedan ville Albin sova. Men han kunde inte riktigt somna i babyskyddet och det var svårt att somna med agilitytokiga Skällties i lokalen... Så det blev lite svårt på slutet. Vi hyrde ju Granithallen i två timmar också.
Marie tog några hinder med Vilde, och vi hann även köra lite slalom på slutet! Så jag tycker det gick bra ändå. Men två timmar blir lite för länge för Albin i okänd miljö...

Hm jag undrar hur det ska gå i sommar. Jag har ju sett framför mig hur vi ska kunna åka iväg o träna dagtid... Men Albin sover ganska korta stunder nu på dagarna. Vilket jag inte ska klaga på då han sover hela nätter istället!
Till sommaren har han väl förstås lite längre tålamod och kanske inte måste äta lika ofta heller... Och det är ju lättare att åka till Brunflos agility än Östersunds! För dr kan man ha hundarna i bilen precis intill. Då behöver man inte bära massa burar o grejer.
Men allra bäst är förstås att snickra ihop nåt mer hinder att ha på hemmaplan att träna kort på när Albin tar en tupplur. Och kunna åka iväg själv med hundarna o köra balanshinder koncentrerat nån gång i veckan.

Förra söndagen tränade jag o Mikko i ridhuset i Vålbacken och det gick bra Han var betydligt mer koncentrerad än sist, så det var en rolig träning! På söndag är sista gången och då tror jag Vilde får följa med. Iallafall som miljöträning.

Och i torsdags var sista träningen med Vilde i Granithallen! De 5 veckorna gick ruskigt fort! Men vi har redan beställt en fortsättning till hösten hihi.
Men som jag skrev tidigare, väldigt nyttigt för mig! Annars hade jag nog aldrig vågat börja träna S-svängar och jakkos redan... Men det behövs ju för grundträningen!
I torsdags tränade vi på framåtsändande. Det klarar Vilde hyfsat bra hemma, men i Granithallen var det svårare...


Men slalom är han riktigt duktig på!



Men idag blev nog Vilde lite trött i huvudet på slutet, för han började hoppa över bågen på slutet... Eller så var det Maries godis-maskin som var alldeles för kul belöning, så att han fick för bråttom!
Men det är ju suverän extern belöning med en såndär! Enkelt att träna själv utan "godisvakt"! En sådan måste jag nog skaffa.

Nu på eftermiddagen har jag haft två riktigt trötta hundar, så skönt!
Nåja, Vilde sov en timme iallafall innan han gick o hämtade en leksak.
Vi var nog ganska trötta allihop. Albin tar en tupplur just nu o jag hann ta en kaffe innan jag började skriva här. Så otroligt skönt att sitta i vårt uterum o bara vara...! Alltså det är så gött att vara föräldraledig!!!


Sedan kan jag erkänna att på bilden här så har Vilde en pinne mellan framtassarna. Och en minut efter att det togs reste han sig upp o började nosa runt. Och jag började borsta av bägge hundarna...
Så mycket som ska göras! Jag tänkte just skriva att jag kanske hinner vattna blommorna också, men nu hör jag att Albin vaknar...

Jag avslutar lite snabbt med några bilder från promenaden häromdagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar