måndag 13 juli 2009

Äventyr på landet

Idag när Mikko och jag tänkte ta en liten promenad, står plötsligt grannens halvårsgamla cockerpoo Gabby på andra sidan vägen och tittar på oss.
Hon hade nog försökt följa efter matte som kört iväg med fyrahjulingen för att mata får och hästar.
Jag binder fast Mikko i staketet och går mot den svarta lurvtussen och skäller på henne, försöker få henne att springa hem igen.
Hon skuttar några steg bakåt, men skuttar lika glatt framåt igen.
Mamma kommer ut för att assistera, det går inte bättre.
Nu springer hon istället fram och hoppar upp på mig. Jag kan inte låta bli att skratta, hon är ju så söt!
Nå, sen kom iaf någon annan tjej (nån gäst antagligen vet ej vem det var) och hämtar den lilla bushunden.
Och Mikko och jag kan ta vår lilla promenad i kvällssolen.
Vad har annars hänt idag?
Inte mycket.
Jag har shoppat litegrann.
Man vet att man är student när man får hjärtat i halsgropen när det visar sig att skorna inte är ett fynd på hundra spänn, utan faktiskt kostar HUNDRAFEMTIO!!!
Andra grannes tjur har visst rymt också, och är nog inte funnen än.
Får se om Mikko och jag står öga mot öga mot en långhornad Higland Cattle på vår morgonpromenad imorgon då :P

1 kommentar:

  1. Trevlig blogg, och vad kul att det går framåt med det lilla busfröt;)
    Tack för senast going oxå:)))
    Hör av dig snart igen!

    PoK//Björne

    SvaraRadera