måndag 6 juli 2009

Borta

Igår kom jag hem efter ha varit borta i fem dagar.
Mamma och pappa har varit hundvakt, det har tydligen gått jättebra, men de är nog ganska glada att jag är hemma igen och tar över allt pass.

Han har inte direkt lärt sig några ovanor, mer än att sätta tassarna på sängkanten när han vill ha uppmärksamhet (pappa gosade med honom då men jag vill helst få sova ifred).
Och så har han börjat skälla. Det var väl ungefär en eller två dagar innan jag åkte, som han upptäckte att han är en Skäll-ti.
Han skäller inte direkt när någon kommer, man han skäller när han vill ha uppmärksamhet och han storskäller på hästarna (som går i hagen intill vår trädgård).
Jag vet inte alls hur jag ska hantera det. När det gäller uppmärksamhetsgrejen försöker jag ignorera honom.
När det gäller hästarna försöker jag ge honom ett kommando, typ "sitt". För att bryta.
Ibland säger jag "tyst" oxå (skriker inte). Det har funkat faktiskt. Fast det står överallt att man måste lära dem "skall" först?
Jag vet inte, får väl testa mig fram...

Men så STOR han hade blivit! Jag var ärligt talat helt chockad.
Men man lägger väl märke till det extra mycket när man är borta i några dagar...

Och var har jag varit då?
Jo, på Arvika-festivalen!
Helt galet kul!!! Och så var Depeche Mode där också!

*älska*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar