fredag 10 juli 2009

Gammal leksak, ny leksak

Hela mitt liv har jag längtat efter hund.
Det var extra tydligt igår, när mamma och pappa hade städdille och städade ur förrådet.
Där fanns massor av mina gamla leksaker. En del barbiedockor och sådant, men mest djur i olika slag. Allt från äckliga insekter i plats till lurviga gosedjurshundar som jag adopterat.
Det mesta kommer man ju ihåg, men när jag hittade min vita, fluffiga batteridrivna hund blev jag alldeles förvånad. Henne hade jag totalt glömt bort!
Jag minns inte ens vad jag kallade henne, kanske Fiffi eller något sånt?



Minnen kom till liv iaf och jag gick runt och pussade min nya, levande leksak extra mycket igår ;)
Mikko fick också en ny leksak igår, som jag slängde till honom när jag grejade bland allt skräp.
Den lilla rosa musen var tydligen väldigt rolig :)



Igårkväll hälsade vi på Björn och Maja igen.
Det gick hur fint som helst, var så härligt att se hur han har mognat och tuffat till sig!
Han tog till och med ett litet ben från henne och morrade åt henne när hon försökte ta tillbaka det!!! Och hon backade.
Men sedan tog hon benet och då vågade han inte göra någonting... Maja är inte alls dominant och de verkar vara ganska jämställda på nåt vis...
Vi träffade en stor rottweilerblandis igår också, det gick också hur bra som helst :)
Det är bra för mig att komma ut och träffa andra hundägare också, och inse att Mikko inte bara kan springa runt som en vilde i trädgården :P
Jag måste bli påmind om att jag så smått kan öka kraven på honom...
Så idag har vi redan hunnit träna ligg, träna "nära" när vi var på promenad, och lägga ett litet mini-spår!
Han har ju en del energi han måste få bli av med... :)

Nu sussar han sött och jag vet inte riktigt vad jag ska göra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar