fredag 5 februari 2010

FjantFredag

Det har definitivt varit vinter för länge när man tycker att -3 känns som plusgrader, och misstänksamt måste sparka i snön för att se om den fortfarande är kall och fluffig, eller har blivit blöt och slaskig...

Men jag gillar det :)
Idag iallafall haha :P
Det är så härligt när man har hund, då får man fjanta sig och leka hur mycket man vill!
Man busar ju med hunden?
Vet inte om jag fick nån sorts sockerkick av chokladen och läsken jag tryckt i mig innan promenaden, men blev som tokig och började springa i snön och klättra upp för alla snöhögar :D
Det är inte lätt att springa i snön när den är höftdjup.. Mikko springer ju nästan på den :P
Snöhögarna är små Mount Everest, man ser ut över hela Umeå om man står på toppen!
Kul har Mikko o jag haft iallafall.
Fattades bara en pulka!

Kom en tant och tyckte Mikko var så fin.
Hon hade funderingar på att skaffa en Shetland Sheepdog :) Hon verkade vara en snäll dam o ganska påläst, så jag rekommenderade självklart denna underbara ras :D
Hon hade dock hört att de var skälliga, och det kan man ju inte förneka, även om Mikko är det underbara undantaget som bekräftar regeln! ;)

Ikväll blev jag bjuden till Jenny, dit Anders o Micke skulle komma.
Synd att man var tvungen att tacka nej, det var längesen vi umgicks allihop.
Men jag har lovat Kjell att vara hemma på fredagen, han måste få en fin middag annars blir han iiinte glad... Så det är bäst att hålla sig hemma för fridens skull.

Nej fyyy sånt får man inte skoja om men jag är på bushumör hihi!
Faktum är att han står för maten (tror han skulle ta hem smörgåstårta från jobbet?) och dessutom varit så snäll att han lämnat dörren öppen medans han är borta o byter bil. Så jag kan bara gå bort dit nu o lägga mig på hans soffa o inte behöva flytta mig förrän det är dags att krypa ner i sängen ;)
Najs.

Ha en fin helg allihopa!
Själv måste jag nog mest plugga. Blä.
Inte tänka på det nu, för än är det bara en underbar fredag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar