onsdag 3 november 2010

Blandat

Nu har jag tid att blogga igen :D Har ledig eftermiddag/kväll idag, känns fantastiskt! Det var inte igår inte! Så nu blir det ett extra långt inlägg ;)
Eller ja, ledig o ledig, finns ju knappt när man är student som sagt ;) Men vi har muntlig redovisning imorgon, Lisa o jag blev färdiga med vår redovisning iförmiddags så just nu surfar jag runt, och övar då o då på redovisningen :)
Och imorgon är den här kursen-från-helvetet äntligen över!!!

Har även klickertränat lite med Mikko.
Ville lära honom att backa, men han är en sådan otrolig mes! Blev lite less faktiskt :P Skulle prova att ta en godis, föra den mot hans bröst/nos så att han va tvungen att backa nåt steg för att få den. Men det gick inte alls. Han är så otroligt ranglåg/försiktig/konflikträdd att han bara vände bort huvudet eller gick åt sidan. Och åt sidan är inte bakåt. Sedan tyckte han jag var jobbig som pressade honom och tryckte upp godis i nosen på honom som han inte fick ta (får ju bara godisen om han backar) så då gick han iväg istället. Suck!
Hm nu kom jag plötsligt ihåg att jag i våras skulle börja lära Mikko buga? Det har jag glömt... Jaja, en annan gång får vi börja om med det :P Var typ samma svårighet där.

Istället har jag nu börjat träna kryp! Det går bättre! Låter han ligga ner och sträcka sig efter godisen, längre har vi inte kommit än. Ibland gör han faktiskt ett litet kryp! :D Men helst vill han ju resa på sig om man råkar ha godisen för långt bort. Och om man från början råkar ha godisen för nära och försöka locka honom att sträcka sig mer genom att dra godisen bakåt, blir han mes igen och vänder bort i huvudet, han fick ju inte godisen, jag drog ju bort den. Man måste göra preciiiiis rätt :P
Vill lära honom gå slalom mellan mina ben också! Kan man lära honom det på promenaden, eller är det dumt att börja med två nya moment på samma dag?

Och ingen snö så långt ögat kan nå just nu! :D
Igår var det alltså agilityyträning med fortsättningsgruppen! Vi körde en bana. Mikko var duktig förutom att han gärna hellre ville ta A-hindret istället för tunnel på ett svårt ställe. Lät typ såhär MikkoMikkoMikkoMikkoMIKKOMIKKO! När man röt till ordentligt kunde han lyssna o inte ta a-hindret iaf ;)
I övrigt var det mest jag som va dum i huvudet, glömde rätt väg och hade Mikko på fel sida... Bakläxa åt matte!
Vi tränade även ett kort litet pass i fredags med Emma o Simba, och i söndags själva (fast vi släpade med Kjell). I söndags gick det jättedålig, vet inte om det berodde på att planen var en enda lervälling eller om han blir distraherad av att Kjell stod bredvid... Eller om han helt enkelt inte va sugen... Blev lite less då iaf, när jag för en gång skull tog mig tid att ägna mig helt åt Mikko...

I övrigt är jag redan less på höstvädret o slasket... Längtar efter att köra agility en ljummen och ljus sommarkväll! Istället för en mörk, regnig o lerig november kväll...
Men vill inte ha snö heller, inte sugen alls... Jag är inte färdig med sommaren!
Och vet ni vart jag o Mikko åker imorgonnatt?
Till Kiruna! Vi ska hälsa på Jenny, som är hemma o ledig hela veckan. :D Blir spännande.
Där är det visst snö o massa minusgrader...

Alltså jag passar inte för att vara norrlänning... Jag tycker om sommaraktiviteter! Bada, sola, grilla, träna agility...
Åka skoter är säkert kul (skidor kommer jag nog aldrig tycka om) men det är inte värt så många månader vinter... Agility är ändå tusen ggr roligare! ;P
Och att det inte spelar någon roll hur mycket kläder man tar på sig när det är -25, man fryser ihjäl ändå på hundpromenaden, trots att den är kort o man rör sig hela tiden :P Inte har man nån lust att träna lydnad eller nånting heller :P
Tacka vet jag söderländska vintrar där det blir max -10... Ok -10 här känns inte lika kallt här för det är inte så fuktigt här, men -25, det känns!
Jaja ska sluta klaga, känns bara tungt nu när det blir mörkt så otroligt tidigt och snart kommer kylan med :P Blä.

Men ikväll är jag ledig o det njuter jag av! Snart ska Mikko o jag ta på reflexer o ta kvällsrundan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar