onsdag 27 oktober 2010

Uttråkade

Såhär här ser det ut hos Mikko o mig nuförtiden. En uttråkad matte framför datorn, en uttråkad Mikko på bädden.
Plugg plugg plugg.
Men jag har just slutat för idag faktiskt. Jag körde totalt fast, insåg att jag inte fattade någonting. Hoppas jag kan få det förklarat för mig av snälla klasskamrater imorgon! Blir en lång natt av skrivande imorn då, för på fredagmorgon måste det vara färdigt... *ont i magen*
Därför ska Mikko få vara hos hundvakt imorgon (tack!)! Då kan jag sitta i skolan med de andra lite längre, och förhoppningsvis ha en lite lugnare Mikko imornkväll när jag måste fortsätta att skriva o skriva o skriva...

I övrigt passade det in i planeringen att köra fast just nu :P
Hade ändå tänkt ta ledigt ikväll, äta middag med min pojkvän och ta en promenad med Mikko.
I måndags på kvällspromenaden passade jag på att prata i telefon hela rundan, och igår var Mikko ute med Kjell. Tränat har vi inte gjort sen agilityn förra veckan...förutom det lilla sökpasset i lördags. Stackars Mikko.
Ja förutom de vanliga 5-minuters-passen med tassen-på-vippbrädan här hemma, och lite leta vanten eller korta rallylydnadsövningar på morgonpromenaden.
Ikväll ska vi nog åtminstone ta en liten tur förbi Jennys slalom tror jag :)
Saknar att umgås med min vovve, trots att han är här rakt framför mig!
Det leder mest till att jag pussar hans grymt söta tassar (Sheltie-tassar måste vara de sötaste i världen!) och ständigt vill ha min näsa i hans päls, vilket Mikko tycker är ganska drygt.

Nähä nu ska jag hoppa in i duschen innan jag drar till Kjell, trist med plugg-flottigt hår och ångest-svett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar