fredag 6 januari 2012

Det där med målen 2012...

Jag hade tänkt att jag skulle skriva att det inte blir några mål för 2012.
Jag känner mig lite frustrerad över alla framsteg alla andra gör inom agility och rusar förbi oss, men det är ju inte så konstigt eftersom Mikko o jag inte tränar lika mycket.
Och jag vill ju inte vara en träningsfanatiker. Som de flesta här nog fattat har jag inte skaffat Mikko för att bli lydnadschampion eller plocka agilitycert. Jag skaffade Mikko för att få en bästa vän, och det har jag verkligen fått :)
Och Mikko är nöjd så länge han får vara med på det mesta, och får rejält med promenader :) Agility kör vi just mest för att aktivera oss och ha roligt tillsammans.
Det finns ju människor som går på de gemensamma agilityträningarna och går roliga kurser, men som inte far landet runt och tävlar eller tränar kl 21 på fredagkvällar. Och det är ju ingen som ser ner på dom för det :) Det är ju så jag vill ha det. Bara göra det roliga liksom ;)

Så främst är väl mitt o Mikkos mål för 2012 att skaffa ett jobb åt matte. Och om det blir i nån liten håla så är målet att lyckas hålle uppe agilityträningen trots saknaden av underbara ubhk.

Men. Det hela är ju så mycket roligare om man har några mål med träningen, så här kommer tre små mål för 2012:



  1. Komma upp i klass 2 i hopp (saknas en pinne, men gör inget om det dröjer till slutet av säsongen).



  2. Komma upp i klass 2 i agility (saknas två pinnar, och får gärna dröja till slutet av säsongen!)



  3. Starta i en officiell rallylydnadstävling om det kommer upp någon i närheten (har hört rykten om att det skulle vara någon här i krokarna i maj?)!


Nu kommer snart Jenny och Multi, ska bli kul att återse tjejerna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar