onsdag 18 januari 2012

En lugn dag

Jaha tjugondagknut har ju varit men här var det gamla julpyntet kvar! Fick göra om till en ny fräsch layout ;) Lade till några fler länkar också, till Lisas och Idas bloggar, de fanns visst inte där :)

Idag har jag en ganska lugn dag. Exjobbet är hos handledaren och jag väntar nervöst på alla hans röda streck och kryss och förslag på ändringar :P Är ganska nöjd själv med exjobbet annars måste jag säga ;)
Vi har ju börjat en ny kurs nu och ska ha presentationer på fredag, men vi i gruppen blev ganska färdiga med förberedningarna i förmiddags så vi sa att vi skulle lägga eftermiddagen på exjobben. Förutom att jag inte kan göra något med mitt exjobb just nu... Fast jag har pillat litegrann med småsaker i det ändå, fixat några referenser osv.

Mikko och jag har tagit en skidtur också! Jag fick nämligen ett par turskidor i julklapp av min älskade sambo!!! Vi tre tog en liten premiärtur i söndags på Nydalasjön, och idag tog Mikko och jag en lite längre tur.
Jag motionsskidar ju inte direkt utan stapplar fram i promenadtakt. Men det är en kul omväxling mot allt gående! Sedan hoppas jag det ger lite mer styrka ändå... Jag saknar faktiskt styrketräning lite, som bodypump. Men jag begriper inte hur folk orkar träna ett pass och sedan aktivera sina pigga/utvilade hundar! Bättre att motionera ihop med Mikko så att vi är trötta samtidigt :)
Jag tänker också att det skulle vara kul att kunna låta Kjells gråhundar dra mig på skidorna någon gång i framtiden. Men måste man ha skateskidor då?? Jag menar även om man inte tänker tävlingsdra utan mer ha det som motion i lagom takt?
Men först ska jag ganska lära mig att åka ordentligt :P Vågar ännu inte ge mig ut i terrängen, jag vill hålla mig på plana ytor som sjöar :P

Men nu känner jag mig lite rastlös... Vad ska jag göra nu?
Jag ska iallafall på bio ikväll med en kompis, blir kul! Vet inte vad som fallit i mig, känner mig riktigt social plötsligt ;) Kanske är bra att gå en "riktig" kurs så att man inser hur kul det är att umgås med människor ;P
Det enda dumma är att det får bli sena bion, 21. Jag tycker egentligen att man kommer hem lite väl sent då. Men enda tiden som fanns annars var 17.30! Vad är det för fel på tider som typ 19-20?

Ska ge en liten agilityuppdatering också. Mikko och jag har hunnit vara på två agilityträningar sen senaste uppdateringen. Och det har gått bra :)
Första passet i inomhuslokalen så var det ganska många hundar där, och Mikko blir så väldigt uppstressad och skällig ändå därinne... När jag kopplade lös honom började han springa runt, runt och titta o skälla så jag trodde nästan inte jag skulle kunna träna alls! Jag fick plocka upp honom och sätta honom framför starthindret. Han vill ju knappt alls titta på mig, men när jag väl gav startsignal så var det full fokus på mig! Kul!
Och fullt tolv-pinnars-slalom bara flög han igenom!!! Jag såg mig omkring för att kolla om de andra hurrade men de verkade inte fatta hur stort det var ;)

Och i helgen var det sista kurstillfället. Tycker Mikko gjorde bra ifrån sig då också. Han tog inte slalomet med riktigt samma energi, men ändå.

1 kommentar:

  1. Fin Bild på Mikko i skogen!
    Skulle vara kul med en på dig med skidor!!
    Pappa

    SvaraRadera