tisdag 4 september 2012

Kallingedagen!

I lördags var det alltså dags för Kallingedagen.
Jag var riktigt nervös innan vi skulle ha vår "uppvisning", nästan mer nervös än innan en tävling... Jag kände mig väl helt enkelt mer uttittad än på en tävling... Och dessutom handlade det om rallylydnad där fokus är ett måste, inte som i agility där man mest får tuta o köra o hoppas på det bästa ;)

Hursomhelst gick det faktiskt riktigt bra! Mikko hade fint fokus och var duktig :) Sedan glömde jag bort ett "sitt" på en skylt men det är ju bara mitt fel, och desutom tror jag knappast att någon i publiken märkte det :P
Sedan var jag med på agilityn också. Jag trodde inte vi skulle vara med på det, för mitt namn hade inte stått på den listan. Men plötsligt ropade de upp även mitt namn så jag fick spring till Kjell o hämta Mikko igen :) Så det blev lite stressat, och banvandring var det ju inte tal om förstås, på en sådan liten uppvisning. Nu var det bara en liten slinga som var ganska lätt, men Mikko missade samma hinder två gånger :P
Först skyllde jag på honom, på slarv och ofokus. Men sedan insåg jag att det ju var jag som blev lika överraskad över hur nära det där hindret stod på den tajta lilla planen, så jag ropade antagligen inte "hopp" förrän han redan sprungit förbi... Däremot missade han ett hinder mitt i raksträckan på slutet två ggr också, det skyller jag faktiskt på Mikko :P
Vi körde banan två ggr, sista gången med musik i ett snabbt tempo. Mikko gick fint för övrigt, tog slalom bra (var ett litet 4-pinnars). Lite segt dock jämfört med de andra hundarna, jag trodde han fått upp mer fart? Men det kanske kommer tillbaka när han blir mer van igen, vi har ju inte tränat på hela sommaren...
På söndag är det dags för inoff i Karlshamn!

Hade tagit en söt bild på Mikko med rosen vi fick som tack för att vi ställt upp, men min nya dator vill inte samarbeta med min gamla mobil, så det får bli ännu ett bildlöst inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar