söndag 16 september 2012

Emmaboda 120915



Det är ofta små tvälingar i södra Sverige, och så var det också denna gång! En endagars-tävling med bara klass 1 och klass 2 i Emmaboda.
 
Agilityloppet: Ett fint lopp med hyfsat bra flyt. Han tog gungbrädan superfint och slalom helt ok :)Loppet blev ju felfritt men vi var 2 sek över referenstiden, så vi missade pinne trots tredjeplatsen! Men vi fick en rosett iallafall ;)
Det är ganska tydligt var vi tappar den mesta tiden, nämligen när Mikko rusar ut ur tunneln, rakt fram. Och självklart är det bara mitt fel, jag ropar ju inte på honom förrän han är flera meter fram, hur ska han då kunna veta att han ska svänga?
 
 

Hopploppet: Jag måste lära mig att ladda om! Hopploppet var inte ens särskilt sent, ungefär vid 13 tror jag. Ändå kände jag mig helt seg, trots kaffe :P
Och så var Mikko ganska tittig i starten. Tidtagaren hade hatt bockskägg, mycket mystiskt tyckte Mikko. Så jag gick förbi honom litegrann innan vi startade.
Sedan började loppet med att Mikko var ofokuserad och sprang förbi tredje hindret, så fem fel där. Och redan där gav jag väl upp... Då insåg jag ju att vi inte skulle få pinne i detta loppet heller :P Resten av loppet flöt väl på ganska fint, men han sprang förbi ett hinder jag trodde var ganska självklart att han skulle hoppa över... Så det blev disk där.
 


1 kommentar:

  1. Visst går han mycket snabbare nu än tidigare!? Ser riktigt fint.... och slalomen har han ju gjort jättefrämsteg på! ;-)

    SvaraRadera