måndag 16 september 2013

Äntligen tävling!

Jag tvekade lite på om jag skulle åka till Osby och tävla eller inte...
Det var ju klass 2 hopp och vi "behöver" ju inga pinnar där... Det gällde ju bara miljöträning i så fall (jag och att det är kul att tävla förstås!). Jag kände ingen annan som skulle dit, ingen från Ronneby. Men vad skulle jag annars göra hemma en söndag?

Så vi åkte, Mikko o jag. Tur att vovven alltid följer med :)
Men hade jag vetat att vädret skulle bli kasst hade nog stannat hemma faktiskt. Det regnade o regnade o regnade. Inget ösregn, men duggregn som avbröts av regnskurar :P
Sedan var det lite segt också, de hade två banor uppbyggda men körde bara på en bana i taget, så då tar ju allt rätt mycket längre tid, det hade jag inte riktigt tänkt på...

Jag vill ändå säga att det var en trevlig tävling och bra organiserat.
Detta var ju bara klass 2, agility och dubbel hoppklass. Jag trivs på små tävlingar, det finns plats att vara på utan att trängas på en kvadrat mellan två tält. Och nu när det regnade kunde jag till o med sitta under taket till kafeterian hela tiden, och efter en stund tog jag faktiskt dit Mikko med bur o allt eftersom det aldrig slutade regna... (och jag har ju inget tält). Det gick bra, fanns gott om plats åt andra att sitta ändå.


Jaha men hur gick loppen då?
Första loppet så var ju Mikko lite tittig som vanligt. Banan var ganska svår och jag hade inte riktigt hittat flytet i huvudet när jag gick banvandring... Jag tyckte banvandringen gick så sjukt fort också! Är det för att jag är ovan vid klass 2? För 8 min är väl normal tid? I klass 1 brukar jag ju gå av tidigare för att jag känner mig färdig...
Anyway, jag glömde banan! :P Hade kanske kunnat komma på det om jag ansträngt mig men eftersom vi ändå hade några fel pga att Mikko gått ur slalom osv, så sprang jag ut o belönade istället.

I andra loppet var Mikko som vanligt mycket mer fokuserad på mig!
Han gjorde ett snyggt lopp men plötsligt var han på fel sida och allt var kaos! Så då sprang vi ut till belöningen igen ;)
Jag kom på sedan var det var, det var ju jag som missat blindbytet jag hade tänkt göra! Jag måste lära mig att handla klass 2... Jag hinner inte riktigt med som i klass 1, med sidbytena... Försökte t.ex. göra ett bakombyte men det svarade han inte alls på... Jag måste alltså antingen träna bakombyten eller lösa handlingen på annat sätt... Helst ett annat sätt så att han inte tappar fart.
Träna träna träna!

Såhär trött blir man efter att ha varit ute i regnet o frusit o sprungit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar