söndag 1 september 2013

Liten uppdatering

Det gick superbra på Kallingedagen!
Mikko förstod inte att det var agility som var på gång, vilket var tur!
Vi visade först en liten rallylydnadsbana. Mikko bruka ju ha vana att antingen se sig omkring lite för mycket (och inte ha koll på var jag är) eller tro att han ska få hoppa o därför skutta o skälla vid min sida. Men inte denna gång! Han var mycket fokuserad och duktig! Då blev jag stolt.

Sedan var det dags för lite agility och denna gången var det inte Mikkos tur att clowna sig utan några andra hundar som sprang ut från plan för att hälsa på publiken! Sånt som händer o publiken tycker det är ganska kul :)
Första varvet var Mikko tittig som vanligt och publiken fnissade lite när han stannade upp mitt i slalom för att se sig omkring...  Andra varvet sprang han med en jäkla fart och publiken drog efter andan när han for igenom slalomet!!! :D
Alltså det är så jäkla kul att köra inför "riktig" publik!

Sedan gjorde vi lite freestyletricks till musik, och det gick också bra fast på slutet fick jag slut på trick :) Det skulle vara kul att köra ett intränat program nästa år!

I övrigt är allt som vanligt, Mikko verkar ganska pigg.
Jag börjar dock oroa mig för kastreringen, är mest rädd att han ska bli personlighetsförändrad... Jag har ju hört att kastrerade hanar blir lugnare och risken är ju då att Mikko blir extremt seg??
Jag vill verkligen inte att han ska förlora sin lekfullhet och sin pigga glimt i ögat...



Jag har förresten startat en blogg till, där jag lägger upp lite recept på mat jag lagar som blivit bra :)
Det blir ju en del matbilder här annars o det är ju dumt i Mikkos blogg :)
http://lillagoda.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar