fredag 13 juni 2014

Promenadernas vecka!

Denna veckan tycker jag vi har hållit igång ganska ordentligt! Åtminstone med promenaderna!

Lördag: Vilodag efter agilitytävlingen.

Söndag: På förmiddagen gick vi en bit längs John Bauer-leden ovanför Huskvarna. Det var en härlig promenad i fin miljö och strålande solsken. Vi gick väl inte superlångt, men ca 8 km eller nåt sånt iallafall!
På kvällen tränade vi agility! Jag försökt träna tunnel under balansbom men det var riktigt svårt tyckte Mikko, även om jag tyckte att jag gjorde det ganska lätt. Men det var lite för varmt också och Mikko verkade fortfarande trött efter promenaden så det blev ett ganska kort träningspass.

Måndag: Dags för gemensam agilityträning på klubben, men jag var den enda som var där! Kombinationen jag tränat dagen innan var bara ändrad litegrann, så jag ändrade tillbaka och tränade på tunnel under balansbom igen och det gick sådär... Slalom gick bra, och vippbrädan fick han gå över med godisregn, det verkade funka ganska bra. Men det var ganska varmt denna dagen också och Mikko blev fort trött.

Tisdag: Jag hade sett att Jönköpings vandrarförening skulle ha vandring på Dumme mosse och tyckte det kunde vara kul att testa på. Vi var ca 40 pers, dubbelt så många som vanligt tydligen. Vädret var ju underbart! Av dessa 40 var väl typ 37 i mina föräldrars ålder, en var ett barn och annan tjej i min ålder :) Men det var trevligt. Vi gick 12 kilometer! Och det kändes faktiskt i benen trots att tempot var lagom. Nästan alla km var på spång, så Mikko fick minsann träna balans! Man kunde tycka att han har så små tassar att det skulle vara lätt att gå på en spång, men Mikko tittade åt alla håll och halkade av flera gånger :P













Onsdag: Jag från en kollega fick jag nys om att det skulle finnas en liten hundklubb på närmare håll än Jönköpings brukshundklubb. På deras hemsida stod det att de hade gemensamma agilityträningar men ingen tid. Jag bestämde mig för att försöka leta upp denna hundklubb, så Mikko och jag promenerade till denna "park". Det var en mysig skog och ett fint promenadområde. Jag hittade en sliten gammal klubbstuga, men gräsmattan såg inte ut att ha varit klippt i år trots att deras hemsida var uppdaterad. Så jag tror de håller till någon annanstans på området. Men jag orkade inte irra runt i skogsområdet och leta runt på måfå i nätverket av stigar... Så jag gick hem, och gick lite fel (genvägar är senvägar!). Nästan två timmar promenad blev det iaf, men tyvärr ingen agilityträning :(
Vi får leta upp agilitybanan nån annan gång. Men den är också på gränsen till för långt bort för att promenera dit, iallafall om man ska träna ett ordentligt agilitypass.

Torsdag: Kjell, jag o Mikko gick Hassafallsleden, lämpliga 5 km :) Grillade korv till middag och tog oss uppför berget till utsiktsplatsen, mysigt!

Hassafallet
Nedan Vättern och Jönköping :)

Fredag: Idag har jag o Mikko vilodag och ikväll nöjde vi oss med vår vanliga tre-kvarts-runda :) Mikko har fått en grissvans och jag ligger på soffan och äter chips! Kjell är på väg till Strömsund men jag orkade inte riktigt åka dit upp bara för en helg, jag väntar till semestern!
Imorgon kommer istället mina föräldrar o hälsar på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar