tisdag 22 juli 2014

Semester

 Nu har vi varit på vår årliga semester i Jämtland.
Först gjorde i ett stopp i Värmland, där vi tittade på Mårbacka, Selma Lagerlöfs hem. Tyvärr kunde vi inte gå in o titta eftersom vi hade Mikko med oss och det var alldeles för varmt att lämna honom i bilen ens om den stått i skuggan med alla rutor öppna.
Vi sov på ett litet mysigt hotell strax utanför Torsby.


Dagen efter kom vi då fram till Strömsund! Där väntade Molly, Nocken och nytillskottet den lilla gråhundsvalpen Ante!


Bad blev det i värmen! Lilla Ante var aningens skeptiskt till vattnet först men fattade snabbt att det bara är kul att bada! Mikko verkar också tycka bättre om vatten för varje sommar som går...



Sedan var det fjällvandring!
Jag o Mikko fick följa med syrran o hennes pojkvän när de gick från Storulvån till Blåhammaren och tillbaka dagen efter. Vädret var perfekt o myggen inte särskilt besvärliga... Värre med bromsarna men de höll sig borta från kalfjället iallafall...


Mikko räcker ut tungan åt mig??



Och efter några dagars vila gick jag, Kjell o Mikko från Härbergsdalen till Ankarede, totalt ca 30 km, vi tältade en natt. Sjufjällsstigen kallas den, det var en mycket vacker sträcka.








Efteråt blev vi dock rejält trötta. Mikko blir lite sliten av mitt semestertempo... Jag hade behövt en kelpie eller bc 4 veckor på sommaren, o en kines resten av året ;)
Lilla Mikko har iallafall fått slippa mina joggingrundor på morgonen utan får vila istället. På lördag är det dags för agilitytävling... Får se hur det ska gå. Vi ska till Blekinge en sväng några dagar först också...
Jag funderade på att ställa in pga värmen, men det ser ut som att det ska bli lite mulet på lördag så vi får väl hoppas på det då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar