söndag 19 oktober 2014

DM i Tranås

Idag var det distriktsmästerskap i Tranås.
Det gick ganska bra tycker jag, fast vi diskade oss i bägge loppen ;) I agilityn höll jag emot på vippen. Han gick ganska lugnt o bra över den och hade en pinne stått på spel hade jag kanske chansat, men idag kändes det väldigt dumt att riskera någonting. Förresten hade vi nog fått en vägran tidigare då Mikko tittade på en hinderfixare och sprang förbi ett hinder.
På hopploppet smet han förbi ett hinder när jag sprang iväg framåt raksträckan på slutet - det är ju svårare att komma ifatt matte om man måste hoppa också!!

Han var lite mer tittig idag än förra veckan, men det är väl för att vi inte hade några hinderfixare på km:et. Jag tycker att han efter 4 års tävlande borde vant sig vid de där människorna som sitter blickstilla vid sidan och stirrar på honom, men tydligen inte. Idag hade de ju läskiga regnjackor med huvor på sig också... Domaren sneglade han också lite på, men det var som att han mindes att han brukar bli förföljd av en lustig människa på tävlingsplan och att det inte är något att bry sig om...
Jag måste verkligen komma ihåg att be träningskompisarna leka domare på träningarna!
Annars tittade han inte så mycket runt vid sidan av planen, det är tydligen mycket bättre att inte ha någon annan i familjen med...

Kommande vecka tänkte jag försöka köra lite "halvintensiv vippträning" o ta mig ut till klubben minst tre gånger iallafall. Får åka ut direkt efter jobbet för förra veckan hann det bli mörkt så fort efter middagen... Och nästa helg är det ju den där idiotin med att ställa tillbaka klockan! Och dessutom åker väl hindren in i ett ridhus när som helst, så det gäller att passa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar