lördag 23 maj 2015

Träningen

I onsdags flexade jag ut en timme tidigt från jobbet och tog med Mikko till klubben :)
Där var balanshindren fortfarande inte ihopbyggda efter helgens tävling, men jag lyckades få ihop vippen iallafall. Mikko dundrade över den hur lätt som helst, flera gånger i rad!
Så det kändes bra.

Idag åkte jag ut igen och tränade. Försökte få med mig någon på facebook men ingen nappade tyvärr. Som tur väl var så var banorna från torsdagsträningen kvar - både hoppbanan och agilitybanan! Jag kunde ju tyvärr inte vara med på träningen i torsdags...
Båda banorna var roliga, och agilitybanan innehöll alla balanshinder och fällor mot dem (t.ex. tunnel under bom) vilket är precis det vi behöver träna på! Perfekt!
Det enda tråkiga var att det var mentaltest på klubben och de började skjuta precis när vi började med uppvärmningen... Riktigt högt small det också, kändes som att de var ovanligt nära o sköt idag...
Mikko gillade det inte alls utan blev riktigt låg. Ville inte ens ta godis direkt efter första smällen. Jag tog Mikko i knät, det blev tre smällar till. Jag lade mig ner i gräset och väntade en stund. Sedan ville Mikko ta godis igen och vi körde på. Men det kändes som att han aldrig riktigt kom igång idag, men det blev riktigt varmt också i solen!!

Jag tog den roliga hoppbanan två gånger också, med massa tunnlar. Men jag fick liksom vänta in Mikko annars hade jag varit halva banan före honom ;P Jag försökte springa på o få upp hans fart men jag lyckades inte riktigt.
Vippen och bommen gick helt utan problem idag, och även A-hindret. Endast en gång sprang han upp på bommen istället för genom tunneln (men på tävling springer han förbi bommen..?).

Nästa träning så får det bli korta slalom och massa tunnlar och enkla hopphinder, för att se om vi kan få upp lite fart!
Och så ska jag nog inte träna på eftermiddagen när båda är halvsega o det är varmt ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar