onsdag 17 juni 2015

Kontaktfälten

Idag har jag faktiskt unnat mig en ledig idag, och det har varit härligt! Jag har blivit ompysslad av frisören, shoppat ny klänning till midsommar, haft tid att greja i köket och självklart - tränat agility!

Jag byggde som vanligt upp en spontan bana med alla balanshinder, korta slalom och denna gången en svår tunnelingång från helgens tävling.
Banan blev ganska svår och jag hade tänkt träna mer på en svår kombination men vi fastnade på kontaktfälten på bommen.
Jag har ju börjat säga "fram" tidigt på A-hindret för att han inte ska stanna upp på det. Men säger jag det lite för tidigt på balansbommen tar han ett skutt av bommen. Idag satte han nog alltid nån tass på kontaktfältet, men skuttar till på slutet. Idag var det bara ett litet skutt, men får han upp farten är jag säker på att det blir ett ordentligt hopp över kontaktfältet. Varför ska det vara så svårt??
Mikko blev såklart osäker när jag inte belönade och gick sakta över bommen och stannade på halva nedfarten ;P
Så vi fick köra bommen flera gånger tills han åtminstone travade ner till slutet och stannade med "två på, två av" som vi brukar köra. Vi tränade tills solen kom fram och det blev varmt och Mikko var trött.
Jag får hoppas det satte sig. Och att det inte återskapar det enorma balanshinder-sug han haft som gör att han kan sticka över halva plan till ett balanshinder :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar