måndag 8 juni 2015

Mikko på Skogselmia



I söndags skulle jag och Mikko ha gått en agilitykurs, en handlingskurs. Men den blev inställd... Usch jag blev ruskigt besviken faktiskt! Jag hade sett fram emot att få lite bra handlingstips inför sommarens tävlingar... Och hur ska vi kunna utvecklas om vi inte får gå för instruktör??

Nåväl.
Vi blev inte sysslolösa i helgen iallafall. I lördags var det Skogselmia, och Mikko och Kjell följde med mig! Det är ju mycket maskiner, vilket kanske inte är mitt favoritämne egentligen, men det är ändå kul att hålla sig lite uppdaterad inom mitt yrke. Och så finns det ju lite annat också, de kör ju med häst t.ex. och det är intressant att se lösningarna för småskaligt skogsbruk tycker jag. Och så är ju jägareförbundet där, och även mina kollegor på länsstyrelsen osv. Och det diskuterades skogsskötsel - och jag blev påmind om varför jag är jägmästare!
Det är en lagom mässa för Mikko att följa med på också. Mycket folk och dofter (en och annan hund), men också mycket träd, skugga och kisställen ;)
På kvällen fick Mikko följa med Kjell o mig o grilla hos min kollega, det var trevligt!

På söndagen vet jag inte vad det med oss (pollenallergi för min del kanske)? Jag var hur seg som helst och somnade faktiskt på soffan mitt på dagen, och ändå var jag trött som vanligt på kvällen (och hade ändå sovit till nästan nio på morgonen).
Efter frukost tränade vi lite agility iallfall, men jag var lite oinspirerad och hade inget mål med träningen. Mikko kändes också lite trött men det var nog mest för att han speglade att jag var det. Fast han tröttnade ganska fort, började gå ur slalom osv. Annars var det en bra träning, han tog vippbrädan superbra som vanligt och slalom tog han fort (tills han började bli trött).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar