lördag 27 juni 2015

Lördag idag

Mikko har nog haft en tråkig "arbetsvecka", ingen agilityträning har det det blivit. Han fick iallafall följa med mig o kollegorna o grilla korv i onsdags, o busa lite med en annan hund.

Imorse tränade vi lite agility! Det fanns en kul o trixig hoppbana framme, så vi körde den några gånger. Och jag råkade handla fel en gång, och då blev det rätt! Jag måste komma ihåg att inte bara tänka på smidigaste vägen över hindret, utan även på smidigaste fortsättningen efter det (vilken sida jag vill va på)...
Men det blev varmt väldigt fort imorse så vi tränade inte så länge. Vi avslutade med en promenad i den svala skogen. Mikko blir så glad när vi går mot skogen - jag tror han ser det som en riktig belöning!
I skogen va det svalt, då började jag nästan frysa lite...

Senare åkte vi till Åsens by, som är ett kulturreservat som sköts som förr i tiden, med lantraser o så. Det var så skönt att kliva ut i lugnet på parkeringen. Alla fåglar kvittrade (trots att det var mitt på dagen o vi kommit en bit på sommaren) och inte en bil hördes!
Vi tog en promenad bland hagar, och jag fikade lite i kaffestugan (ja vi satt ute förstås). Det var mysigt men det känns ändå som att folk tittar lite på att man sitter o fikar själv... Fast det kanske bara är inbillning...!




Imorgonkväll ska jag hämta Kjell vid flyget. Jag tänkte faktiskt dra med mig stackars Mikko i bilen (han avskyr ju egentligen att åka bil), o hälsa på en kompis där också. Han brukade ju passa Mikko en del och tyckte mycket om honom, blir lite spännande att se hur Mikko reagerar, de har ju inte träffats på tre år nu... Men visst borde han väl komma ihåg honom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar