onsdag 26 augusti 2015

Finväder

Jag hade lite plustid på flexkontot, och det blir oftast så att jag sparar det där till ett särskilt tillfälle som aldrig kommer... Så när jag kollade på väderleksrapporten och såg att det fina vädret skulle bli till regn i mitten på veckan, så bestämde jag mig för att sluta nån timme tidigare i måndags!
Jag och Mikko åkte ut till Andersön igen. Det har redan blivit ett favoritställe för mig. Inte alltför långt bort (ca 20 min med bil) olika promenadvägar i skogen, en del folk men inte mer än att det ändå är smidigt att ha Mikko okopplad, och kan man sätta sig var som helst längs med stranden o fika!
I måndags satt vi i solen o jag fikade, tog ett dopp i Storsjön (kallt!) och läste lite i en bok. Sedan promenerade vi i ungefär en timme innan vi åkte hem. Det var en härlig kväll!

Igår var det dags för enhetsdag med jobbet! Eftersom jag då inte kunde åka hem till Mikko på lunchen fick jag ta med honom.
Vi åkte till Vålådalen och slog och hässjade hö! Det var en härlig dag med perfekt väder.
På vägen tillbaka följde jag med ett gäng förbi Blanktjärn. Tyvärr tog det längre tid att gå runt än vi trott, och jag missade hundbilen då chauffören hade en dagis-tid att passa... Trots att Mikko och jag gick så fort vi kunde och nästan sprang över stock o sten..! Så kan det gå, vi fick ju plats i en annan bil som tur väl var! Men trötta var vi igårkväll, jag somnade tidigt och har ändå varit ganska seg idag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar