måndag 28 mars 2016

Påskhelgen

Då var påsken över för i år.
Mamma, pappa, Josefin & Erik har varit här, så det har varit full rulle!
På skärtorsdagen jobbade jag halvdag. På eftermiddagen tog jag, mamma, pappa o Mikko en rejäl promenad, och på kvällen åt vi allihop en god middag hemma hos Kjell o mig. Josefin o Erik kom först under natten.

På långfredagen åkte hela gänget upp till Strömsund. Där fick pappa köra skoter för första gången, det var uppskattat! Vi pimplade också lite (6 små abborrar fick vi upp, varav någon stackare släpptes i igen), och så grillade vi såklart. Vädret var mulet men solen trängde nästan igenom molnen, och temperaturen var lagom och det var alldeles vindstilla så det var faktiskt en riktigt skön dag.
Vi blev också bjudna på middag hos Kjells föräldrar, mycket trevligt!

Herr o Fru Olsson o Herr o Fru Olsson-Thalin vid varsitt hål...




Mikko undrar när han ska få sin korvbit?
Tur att han är en smart hund, han vet att han aldrig får nåt av mig så det gör inget att andra lär honom tigga av dom :P

På påskafton var vi i stan. Vi tittade på en gammal Super 8-film från mammas o pappas bröllop. Fikade på stan o sådär. På kvällen åt vi på restaurang.
Och jag började känna mig lite förkyld...

På påskdagen vaknade jag o var rejält förkyld.
Vi åkte ändå allihop ut till Ullådalen (vid Åre). Vädret var tyvärr lite mulet o trist men temperaturen var ok ändå. Vi hittade en jättefin grop som några andra använt tidigare :)
Där grillade vi o gräddade våfflor o myste och såg på utsikten.



Mamma gräddar våfflor i röken.



Idag har jag varit förkyld o trött o vi har tagit det lugnt.
Jag o Kjell åt frukost tillsammans med mamma o pappa på hotellet :) Sedan gick vi en sväng på Jamtli och Mikko fick följa med. Lunch/fika på stan blev det. Och sedan var det redan eftermiddag o mamma o pappa skulle åka hem med flyget.
Josefin o Erik åker hem imorgon, får se om de tittat förbi här någon sväng ikväll.

Det har varit en trevlig helg. Vädret kunde ha varit bättre, men men, man kan inte få allt. Vi har ju ändå varit ute en del :)
Imorgon blir det till att jobba med denna tråkiga förkylning, blä... Man är ganska trött efter att ha varit reseguide i flera dagar :) Tur att det bara är kortvecka även denna vecka :)

1 kommentar:

  1. Tack för en trevligt påskhelg :-)
    Ni hade ordnat allt så bra, vi trivdes gott i ert sällskap och fick se vår/vintern i Östersund.
    Kram mamma o pappa

    SvaraRadera